Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 3 september 2011

Argentisk tangokväll och natt...

g
Godförmiddag mina vänner, säger jag som fortfarande är helt yr i huvudet efter tio timmars argentinsk tango!!!Ja , ni undrar naturligtvis, om jag kan dansa en äkta sådan? Självfallet svarar jag, då jag varit i Argentina, eller i Buenos Aires ett flertal gånger, om än för länge sedan, med min salig make, som hade mycket affärer där.
C-J:s pojkvän,    nåja, gode vän iallafall är en mästare på att dansa, och C-J är icke intresserad av detta, "fåniga glidande och gnidande på golvet!!"Ja, det är hans egna ord....
Nåväl, efter några goda drinkar så satte vi på den gamla grammofonen , ett arv efter Hermine  Hägerflycht, och så trådde vi dansgolvet....

- Akta takkronan mamsen tjoade C-J . Lugna ner dig lite, du behöver väl inte stampa så förskräckligt med stilettklackarna i stengolvet???

Vem bryr sig om sådana petitesser då man får dansa tango med en äkta argentinare från Pampas!

Även den trevligaste kväll och natt tar slut, och nu ska jag bada bastu, och sedan förbereda mig för avfärd till staden och Vernissagen med Wolg Daner, vi kanske ses där, who knows? HS

3 kommentarer:

  1. F A N T A S T I S K T!!!!! Tango är en passion även för mig, trots att jag icke kan ta ett enda steg i dessa turer. Men att lyssna, och framförallt se på de dessa virtuoser framföra tango, är ett sant nöje.

    Sedan MÅSTE jag då ge dig rikliga komplimanger för den vackra klänningen i KORALLRÖTT. Så väl den färgen klär dig. Den kreationen kan bäras i alla sammanhang. Troligen kommer jag att få se den då du anländer till Vernissagen. Själv kommer jag att bära svarta byxor, en vallmoröd sidenblus tillsammans med en Smokingkavaj. Detta kan låta lite trist och fantasilöst, men har dock bestämt mig för denna klädsel ändå. Jag får väl innerligt hoppas på att jag icke tas för GREVE von Oben.

    Så trist att icke Carl-Jan
    kunde glädjas fullt ut, då du dansade natten lång med hans "vän", då den gamla (vev)grammofonen kom till heders. Det känns också en aning märkligt att han skulle behöva påpeka att du ICKE borde stampa allt för hårt i stengolvet. Jag för min del tror att det behövs starkare doningar en ett par högklackade skor, för att göra åverkan på detta. Jag tror mer på att ett LITET stänk av avund framsprang där. Innerst inne, vill han säkerligen också kunna visa sitt temperament i form av en eldig tango.

    Jag utgår från att alla bilderna nu är upphängda och klara för visning. Det kan vara ett litet pyssel med detta har jag hört från säker källa. Bara nu icke Wolg Daner har fräckheten att vilja hänga hans alster på så sätt, att dina mer kommer i skymundan,
    hälsar dig,
    Rubina (som kommer att titta kritiskt på ALLT)

    SvaraRadera
  2. Tack för komplimangen angående min nya korallröda klänning, ja jag har den på mig idag. Har en likadan i en ljus orange färg, de är så lämpliga att slänga på sig vid sådana här lite mindre fina tillfällen. inköpta i Paris förresten!

    Jag tror också att lille C-J kände sig en aningens utanför, men han vill absolut icke lära sig dansa Tango, vad ska jag göra som mor???
    Vi ses på vernissagen

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det bör lirkas på det vis man gör med de yngre gossarne, då det är dags att få dem att inse att något bör göras, men på ett sådant sätt att de tror att det kommer från dem själva. Detta angående den inneboende lusten att lära sig att dansa tango.

    Självfallet har jag förstått att dessa så utsökta klänningar är införskaffade i modestaden Paris. VAR annars. Det måste kännas som en befrielse att veta att man alltid har en klänning att ta på sig vid så skilda tillfällen,
    menar,
    Rubina von Oben

    SvaraRadera