Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 16 september 2011

Vår bästa tid är nuuuuuuuuuuuuuuuuu......i pianobaren

Jag hade checkat in och installerat mig i sviten, sedan tog jag trappan ner till lobbyn, och då!!!!!!!!!!! från Pianobaren kl 11.00 denna fredgasförmiddag hördes denna hemska schlager sjungas av honom , ja ni vet, jag vill inte ens säga hans namn längre. "Våååår bääääästa tiiiid ärrrr nuuuuu"!
Jag smög så fort jag kunde förbi receptionen och ute på gatan tog jag taxi hem till Don, och därifrån har jag nyss återkommit, fullständigt förälskad. Denne äldre man med sug i blicken och med en röst som får det sig att knottras på hela kroppen. Jag minns knappt vad vi tala om, men jag minns hans ögon som jag drunknade i.

Han ville att v i skulle ses på middag ikväll på en lyxkrog som heter Mecca, och som skulle vara fantastisk sa han. Jag blir upphämtad här senare ikväll, så då blir det till att smyga igen, så inte den smörsjungande mannen får syn på mig. Som tur är har jag meddelat hotellet att jag är här inkognito, och absolut icke får störas.....
Nu ska jag bada i åsnemjölk , det lär dra ihop och göra underverk med huden och hyn. Jag provar!!!!
HS

1 kommentar:

  1. Men stopp STOPP nu kära Honorine!!! Jag tror nu att du begåvats med allt för många hormoner. Skall det nu åter igen förälskas. Det här GÅR bara inte längre. Jag vill icke att du snart skall sitta på kammaren igen och gråta floder över spilld mjölk. Så jag anser att du bör hoppa över åsnemjölksbadet, då det kan göra allt för stora överraskande underverk. Ett så pass stort att du icke kan handskas med detta. Så länge denna mjölk befinner sig på din så nätta lekamen, kommer du att befinna dig i ett slags lyckorus, som sedan inte liknar någonting, då du om aftonen tar dig en vanlig dusch. Då kommer eftertakens kranka blekhet att infinna sig, och då står du där med skägget i brevlådan, då du sedan skall arbeta tillsammans med honom, då ALLA ser på. Nåja. Detta var som vanligt enkom ett litet råd på vägen, om man säger så!!!

    Men vad var det vi sade??? Det kunde du väl gett dig blanke Fasen på att denne så självgode Skåning skulle ta sig till det så Finska landet. Tro mig på mitt ord, då jag säger att denne man kommer att sitta som fastklistrad i fåtöljen i studion, som endast är avsedd för dig Honorine. Du bör ingå i en pakt tillsammans med Don Jörner, om hur ni på det mest förarliga vis kan få ut denne man ur studion. DET kan nu en gång bli till nesa och skam för denne store sångare,
    anser din tillgivne,
    Rubina von Oben

    SvaraRadera