Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 4 september 2011

Lugn måndagsstart

Frukosten är serverad på stora verandan tillsammans med morgontidningarna , där solen redan börjat värma! Nilssn och Callas sitter redan nedanför mina fötter och tigger leverpastej. Självfallet får de äta upp mitt pålägg, djurälskare som jag är.

Ikväll mina vänner ska jag tillsammans med Grevinnan von Oben på Filmhuset, och som särskilt inbjudna få dela ut pris till en Grand old man, vem läser ni om imorgondagens tidningar! det blir lite mingel och lite filmvisning också, men jag hoppas kunna smita i pausen, innan långfilmen visas, då jag inte är så särskilt förtjust i att sitta stilla så länge, men jag ser fram mot evenemanget.

Onsdagmorgon lämnar jag Hornberga för att sätta mig på en ensam plats för att skriva klar det filmmanus som har deadline den 23oktober, så tid för socialt liv blir minimalt i veckan, men arbetet går före allt annat just nu!
C-J har nu åkt till Wien och Julius Jr. är åter i Tripoli, och för övrigt kan jag berätta att C-J tackade nej till arbetet som han varit meriterad till så länge. Förklaringen till det är att han ombads att införa en mjukare ton , men han kände att han inte kan bli någon slags "velourchef" som han sa med egna ord. Det är min C-J det. Hälsar en stolt och nymornad grevinna! HS

3 kommentarer:

  1. Bästa Honorine! Är nu hemma på godset igen, efter en särdeles trevlig afton med dig och Herr Troell. Den tackar jag för. Känner mig nu nästan återställd efter den hemska rysaren men den lilla larven. Jag rekommenderar dig att ta ögondroppar med olja i, då det redan känns torrt och stickigt i ögonen efter alla blixtar som ideligen riktades mot oss. Om du glömmer att ta dem, kan du få problem i morgon, då det gäller att ha synen skärpt då det skall skapas. För jag utgår från att du redan är igång med en ny kollektion av alster i alla dess former till nästa Vernissage.

    Det var väl synd att det icke blev något av den så åtråvärda tjänsten Carl-Jan spetsat in sig på. Men, det är klart. Var det så pass illa ställt att de förväntade sig att någon skulle komma dit för att dalta med personalen så till den milda grad, att till och med silkeshandskarna skulle komma i bruk, förstår jag mycket väl att han avstod från detta. Hur skulle det för övrigt se ut om man gjorde så på alla arbetsplatser?? Det skulle icke likna någonting, vill jag på min ära påstå, sade bagarn och tappa skorna.

    Får jag föreslå dig ett litet knep till nästa gång det vankas leverpastejsmörgåsar till frukost. Som du ju VET, kommer Nilssson och Callas sitta troget vid dina fötter samt slicka sig omsorgsfullt om sina små skära nosar. Varför icke redan DÅ ta med lite extra av den varan till de små kissarna. På detta enkla sätt får ni alla tre i er önskad mängd pastej,
    rekoomenderar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Klok tanke det där med leverpastejen, ska göra så i fortsättningen!

    Ja, det svider i ögonen ännu, men det var nog också av Wolfs herrparfym, den var i starkaste laget för min smak, men visst, när det är han som vill kindpussas ideligen, så får det ju gå.

    SvaraRadera
  3. Angående Wolfs herrparfym, så är jag nog en smula partisk. DEN doftar då ALDRIG för mycket,trots att jag får en hemsk huvudvärk då andra ikläder sig starka dofter. Men det skillnad på..... Så angenämt att även du fägnades av hans uppenbarelse. Själv är jag ju som bekant stormförtjust i sagde person.

    Så fint att du tog till dig det så fantastiskt goda rådet, angående pastejen. Så har jag även detta år gjort en god gärning,
    hälsar dig,
    Rubina.

    SvaraRadera