Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 18 september 2011

En höstdag i lätt vemod....

Godkväll mina vänner! Jag talar ofta om att vi sitter i matrummet och inmundigar våra frukostar eller ibland luncher.  Här vill jag visa hur det egentligen ser ut. Här har vi suttit mina två söner och jag, samt en god vän till familjen som hjälper till att sköta ekonomin.
Det har varit många , och långa samtal idag omkring Hornberga och hr vi ska driva det vidare. Det är ganska stort för mig som ensam , så vi har snuddat vid tanken att vi säljer ut Hornberga Säteri, och jag köper mig något mindre närmre stan... ja, bara att skriva det så känner jag hur hjärtat slår lite extra, men man måste också våga ta i det som känns osäkert!
Ingenting är bestämt, men jag vet att mina söner inte alltid kan ta och ge mig sin egna lediga tid, även om det känns svårt det också att tänka.

Jaja vi får se hur det blir, just nu har vi avslutat en underbar höstmiddag , med en gryta med mängder av rotfrukter och och ett gott rödvin. därefter så åt vi Lilla Elsas specialkaka med päron och rödavinbär och hemgjord kolasås.........
Tillsammans med mina söner så ska jag ta en kvällspromenad i parken, och låta maten smälta.
Imorgon är en annan dag. Godkväll önskas er av HS

3 kommentarer:

  1. Vojne vojne, kära Honorine. Visst kan jag storligen förstå att det känns okristligt trist att behöva umgås med sådana tankar. Visserligen kan jag av hela mitt hjärta förstå att det kan kännas en aning tomt, då gossarne befinner sig på annan ort. Är det månne på det lilla viset, att du redan funnit ett annat boende??? Kommer det att bli en smärre herrgård, eller hur tänker du dig det hela?? Det MÅSTE väl i alla fall bli något ANSTÄNDIGT?? Skall där finnas plats för Tunas Idol samt Lady Gaga? Skall tjäntestaben medfölja?? Eller kommer du helt enkelt att bosätta dig i en enkel våning utan ägor??????????


    Här på Rubinsteinska känner jag mig både förundrad, samt en aning orolig för att du skall förhasta dig. Huvudsaken är ju ändå trots allt att allt blir till det bästa för dig, som sagt.
    Men, men. VAR skall Toivo placeras, då han icke längre kan husera i sitt lilla pörte?? Och så den så Småländske Arne som helt nyligen installerat sig i "hans" lilla stuga, med vidhängande konstverk i form av installationer och allt annat han så gärna håller på med. Och alla "pärkakor" som då Tant Findus får bistå med, då Toivo icke längre kan plocka den färska frukten. Det kommer att bli en stor omställning, må jag säga. Men om jag känner dig rätt, kommer du att slå oss med häpnad, då du helt sonika framplockar ditt dolda ess som hela tiden legat i Ungarokappsärmen. Så min vän tror nog i alla fall jag,
    hoppas,
    Rubina von Oben, som gärna låter dig logera hos mig om det blir en glipa mellan försäljning och köp.

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke om oss alla på Hornberga! Detta är ännu bara i sin linda, och tankarna finns där, men från steg 1till 2 är det långt ibland, och jag våndas mer över min tjänstestab, mina hästar, kattor , än över mig själv. Det är ett helt cirkus cirkör som ska flyttas på ev. Idag kommer Grevinnan Maude som just tagit sina hästar, hund och kattor och flyttat från den stora gården nära stan och ut till en ännu större gård på landet, med hela sin arsenal, och det har hon gjort allena!!! Starka kvinnor beundrar jag, så vi får ha ett långt samtal idag vid lunchen ang detta hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Ja, detta låter som ett verkligt stort företag att ensam flytta på allt. Jag skall höra mig för bland högadeln om de har något att erbjuda. Kanske där finns något som lockar dig Honorine. Vi får väl hoppas på det bästa,
    hälsar dig,
    Rubina

    SvaraRadera