Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 7 september 2011

Nu ska här geniknölarna gnuggas.........

Nu sitter jag på min lilla Kungsgård alldels ensam och tagit fram såväl gåspenna som dator, samt mängder av litteratur och urklipp, utdrag ur olika artiklar mm.mm.
Detta bertyder att från och med nu är jag inte tillstädes särskilt mycket de närmsta dygnen då jag måste arbeta med detta manus som pockar på.

Här är min lilla Kungsgård, där jag lånat mig ett rum högst upp, och ni ser fönstret som stirrar på er med tomma svarta ögon. Där innanför står jag med tomma svarat ögon och stirrar ut, men nu sätter jag fart! See You! HS

1 kommentar:

  1. Det är mycket bra att du varit så pass förutseende, att du noga sett till att gåspennorna är väl skärpta. Dessa har en tendens att snabbt nötas ned, då ivern tar tag i dig. Nu skall flitens lampa skina både dag och natt. Inga tomma ögon skall stirra ut i tomma intet. Nej, du skall komma hem nöjd och belåten. Veta att du gjorde allt du kunde. Sedan må det bli 40 sidor, eller 10. Huvdsaken är att du är nöjd och att du aldrig stannar upp då du kört fast. Bättre då att sluta mitt i en händelse. Det blir då lättare att köra igång nästa dag.

    Allt detta har just Camina talat om för mig.
    Och här har jag gått omkring i godan ro och trott att hon slutat upp med dessa dumheter, som att sitta och fritt fantisera, för att sedan ha mage att skriva ned denna smörja. Hugaligen. VAD skall man göra åt sådana fasoner?? Jag känner mig helt maktlös, då jag ICKE vill ha en sådan där "kulturmännska" på mina gods.

    Men det är klart kära Honorine att DU skall få sitta och "kladda" bäst du vill. Är det icke målningar, så är det dessutom skrivningar som härjar runt på ditt Säteri. JAG kommer då ALDRIG att ta mig ned till den bottenskylan, vill jag härmed påpeka. Installationer, jo pyttsan,
    säger,
    Rubina Algotte von Oben

    SvaraRadera