Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 26 september 2011

Bryssel t.o.r

Godkväll vänner, precis hemkommen från Bromma airport! Imorse  mötte jag upp den yngste C-J där, och vi flög tillsammans till Bryssel kl. 07.45 direkt.
Jag skulle inte göra någonting alls faktiskt!!! Men då vi talades vid igårkväll, så frågade han om inte mamsen bara kunde följa med som sällskap, och eftersom jag bestämmer mig snabbt så blev det så.

Väl inne i stan skildes våra vägar och jag har bara varit turist, vilket kändes märkligt.
Vädret var grått, och regnet hängde i luften, vilket det ofta gör . Ca 500 dagar med regn sade en servitör på Grand place där jag åt lunch bestående av musslor, nykokta med gott bröd till och ett glas vitt vin.

Jag handlade  EN ENDA sak , och det blev en ask med handgjord choklad, som jag ska avnjuta under höstkvällarna hemma på Hornberga.
Klockan halv tre så möttes C-J och jag igen och direkt med taxi åter till Brussel Airport en halvtimmes resa från stan och så var det hemresa, utan större överraskningar. Det var jättetrevligt att få umgås med sonen , och nu är jag uppdaterad på det mesta.

Nu ska jag sätta mig framför brasan och öppna min ask , och bara suga på en enda bit ikväll.....
I affären berättade de förresten att chokladen en gång i begynnelsen såldes bara på apoteken!!! Jag har en aningens ont i halsen så en chokladmedicin sitter bra!!!! Ha en god och skön kväll önskar HS

1 kommentar:

  1. Så angenämt att bara kvista över till Bruxelles helt hux flux. Det är exakt så livet skall levas. Skulle du mot all förmodan känna en aningens knips i magen, så vet du redan att det beror på de förargliga musslorna. Det är icke utan att jag blir en aning jalu på dig som haver dina gossar. De erbjuder tydligen mycken glädje i ditt annars så rika liv.

    Att få nöjet att äta lite chokladmedicin vid behov är nu något som tilltalar mig. Jag undrar bara om halsont kräves, eller går det an med lite allmän smärta??

    Och appropå detta om chokladens försäljning, kan jag härmed meddela att på kommande lördag skall det bli en hejdundrande maskerad i Gustav III:es anda. Det vill säga rokoko. Det var ju på hans tid man införde den så åtråvärda chokladen, som precis som du säger, såldes på apoteket. Hur som helst med detta.
    Härmed inbjudes du med vänner och bekanta att festa här på Rubinsteinska klockan aderton. Tidsenlig klädsel anmodas, dock UTAN pistoler. Jag misstänker att det kommer en drös Gustavar som gärna vill ha livet i behåll. Tidsenlig kost och dryck kommer att serveras, dock icke stekt svan, då en av Hertiginnorna är en smula allegisk mot just den anrättningen. Det skulle glädja mig kolossalt om även tjänstehjonen fick medfölja, samt givetvis det äkta paret Ollonbergs. Vi kommer att hålla till i den nordvästra flygeln, som är alldeles utmärkt för just detta ändamål. Silvan och Calle har redan tackat ja, då åtminstonde han känner sig lite hemma där. Fråga mig icke varför, men det var i alla fall vad han sade.

    Nu skall jag återgå till min knyppeldyna. Och då kommer jag naturligtvis att tänka på alla dessa Brysselspetsar du alldeles säkert medtagit hem i dag. Ack så ljuvligt att få sitta och fingra på dem,
    hälsar dig,
    Rubina (som ser fram mot att ta emot er på lördag).

    SvaraRadera