Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 16 september 2011

Speedbrakes on...och vi har landat på Vantaa. Airport.....

Landing on Helsinki Vantaa-Airport på tid! Jag kan bara säga: Tack kära Finnair, ett av de bästa flygbolagen vi har att tillgå just nu.Perfekt service, håller tidtabellen, ja nu låter jag som en lobbyist för deras flygbolag, och det var en bra idé förresten, varför inte rekommendera dem i tid och otid, samtidigt så får jag fria resor!!!

Men ni vill inte veta vem jag såg ombord????? Vill ni??? Jag kan väl tro det!!!! Jag är inte 100% säker , men 99% att det var den där mannen som i vissa rolle rspelar kvinna.....
Tur att jag satt på plats 1A så som jag alltid föredrar då jag reser, och hann ut och direkt in i Limon som stod på plattan, nu rullar vi in mot stan och mitt favorithotell,med lite hjärtklappning i halsgropen.
Hoppas , hoppas jag såg fel, men ni vet själva...Magkänslan, den är alltid den rätta vägvisaren, så mina vänner , håll nu tummarna inför denna dag.....Återkommer! Fortsatt godförmiddag! HS

1 kommentar:

  1. Kära Honorine, så fantastiskt bra att du ständigt väljer plats 1A. Det visar bara återigen att du är en kvinna med stil. Och det där med att på ett eller annat sätt nästla dig in i Finnairs analer, är en alldeles utomordentligt god idè. Speciellt då du så säkert VET att det kommer att ge dig oändliga favörer.
    Men så ohemult spännande det där var om att det troligen satt en man som gillar att klä ut sig till kvinna då han "agerar". V E M kan det vara. Min magkänsla säger mig att det är någon du icke vill träffa på tu man hand. Det må nu vara hur som helst med detta. Huvudsaken var ju att du kom fram i EXAKT rätt tid!!!

    Nu utgår jag från att du är laddad upp till tänderna, då du äntligen skall sitta öga mot öga med denne så Finske Don Jörner. Se nu bara till att det HELA tiden är du, och bara du, som håller i alla trådarna. Och glöm för all del icke att på ett chict och oväntat sätt bara plockar fram alla dina alster du så behändigt tillverkat. Även om Don Jörner försöker att platta till dig med ett nonchalant överlägset skratt, så har i alla fall hela Sverige OCH Finland sett, att du är en oerhört kreativ Grevinna. Visa alla att även DE kan.

    Bröderna Lejonhjärta är nu återbördade till fadeshuset. De har tillbringat en tid hos mig. Detta var nu amusant, på min ära.

    Har just hemkommit från Fideikomisset Björkska, där jag gratulerat Baronen Pjotr Merstalm. Han hade för avsikt att fylla de 50 åren, varvid jag givetvis var ditbjuden. Naturligtvis var det till stor glädje för detta herrskap, då det så säkert VET att i och med att jag, Rubina, infinner mig, höjs ju stämningen å det grövsta. Således är jag nu både mätt samt stinn av en god middag mm. Då Översten fortfarande lyser med sin frånvaro, blev jag både nödd och tvungen till att leja granngodsets lakej för att forsla mig både dit samt hem. Han var dock en särdeles trist männska, som öppet surade, då han blev tvingad till att sitta kvar i bilen, medan jag festade. Har du någonsin hört på maken till fräckhet???? Men SÅ går det då man icke ser till att ha ordentlig diciplin på tjänstefolket,
    hälsar dig en utschasad,
    Rubina

    SvaraRadera