Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 13 september 2011

Säg ingenting till mina pojkar.....ber jag er

Godkväll vänner! Eftersom jag känt mig lite "dålig" idag, så har jag vänt lite på dygnet. precis nyss så kokade lilla Elsa en stor portion havregrynsgröt med svarta vinbär. Ja, C-vitamniner är så viktigt nu sa lilla Elsa, och ställde fram grötskålen under näsan på mig........Ohhhhhh! nej, det är inte grötdags för mig känner jag. Hur kan det kännas så här emligt nu, då det vars å otroligt trevligt och roligt igårkväll?????

Lilla Elsa berättade tidigare i eftermiddag att Ruth Ollonberg hade ringt och tackat , och personligen framfört sitt varma tack till petit moi, då Allan hade varit så spirituell och charmig då han kom hem......

Men det var ytteligare personer som hört av sig under dagen., ohnej!...LARS VON TRIER vill komma hit och diskutera en viktig sak med mig, det var mycket viktigt hade han yrkat på sa lilla Elsa, han verkade ytterst angelägen. OCH så har den otroligt enerverande Malm Jansjö hört av sig för att påminna om sin existens, och den karl tror att han ska med mig till Helsinki på fredag!!!!!!!!!!!!!!! Jag tror jag blir galen på denne man. Och jag blir galen på mig själv, för hur i hela friden kunde jag supa mig full som en alika i gårkväll, OCH bjuda in Allan av alla människor???? Jag måste vara överarbetad, jag måste vara på väg att springa i den så kallade väggen som människor talat om. Detta är inte likt mig???? kan det var ett virus månntro?

Nej, nu tar jag mig samman och tar ett par av salig fars piller som måste var minst fyrtio år gamla, men det finns säkert någon verkan kvar i dem fortfarande. Till detta en iskall dusch, så kanske gröten går ner....
Nu ska jag bara sammankalla mina anställda och be dem underteckna ett papper att detta icke framkommer till vare sig C-J och eller Julius Jr.. Jag ber er alla vänner, att icke ni heller för denna lilla fadäs vidare! Vänligen HS

3 kommentarer:

  1. Här Honorine, vet du att jag tiger som den så berömda muren. Har även vidtalat karparna att hålla inne med denna så fatala hemlighet. Jag är däremot icke allt för säker på varför denna tystnad skall stå? Beror det på att fars så antika piller ej bör brukas, då det fortfarande tillhör honom? Eller kan det handla om att de ej bör intagas, då de äro allt för verkningslösa, eller beror det helt enkelt på att askarna ICKE innehåller det som det utger sig för?? Ja, här sitter nu jag och staplar frågor på varandra. Vad än svaret är, så tiger både jag och karparna som sagt.

    Så det är åter dags för denne så tvivelaktiga figur vid namn Lars von Trier att göra entrè i dina gemak. Han har tydligen svårt att smälta att han icke godtog ditt så utsökta manus. Då står han således där med bar rumpa och knäppkängor. Jag är nämligen rätt säker på att det är manuset som spökar i hans kanske allt för giriga hjärna. Men vad vet jag enkla människa om sådana djuplodande frågor.

    Och som om nu icke detta räckte, skall denne Malm Jansjö klamra sig fast likt en manet på dina bara ben. Vad skall nu detta fylla för funktion?? Varför är han så infernaliskt iger på, för att få möta Don Jörner, då han nästan kan utgå från att den sistnämnde kommer att stilla skratta ut honom, då han icke har något där att göra. Varför vill han så innerligt gärna gå i poimik med en mur?? Skall det således bliva nödvändigt för dig att tassa ut mitt i svarta natten, för att sedan ta dig till Helsinki så att säga, osynligt. Men, som jag redan sagt tidigare. Var ICKE allt för säker på att han icke dyker upp, även om du lyckas smita från honom. Det är på vippen att jag vill taga kontakt med hans hustru, för bedja henne att se till att maken håller sig inom hemmets väggar. Åtminstonde till på måndag.

    Så glädjande att Ruthan hört av sig, samt talat om att hennes make uppträdde så charmigt i sitt överförfriskade tillstånd.

    Senast vi talades vid, minns jag att jag ställde dig en fråga om vad detta ord "Draja" var för något. Nu tror jag att jag har ett litet hum om vad det kan vara. HAR det något med alkohol att göra????? Jag tror att jag är inne på rätt spår.

    Dessa viktiga papper som nu din tjänstestab undertecknat, skall de bevaras i kassaskåpet på Hornberga?? ÄR det i så fall ett säkert ställe?? Tänk om det kommer inbrottstjyyyyvar. Då får ju även de ta del av dessa så sekretessbelagda papper. Här står du nu mitt i ett dilemma, som ingen önskar sig,
    hälsar en något förfärad,
    Rubina

    SvaraRadera
  2. Hej Grevinnan! Jag kan bara säga att salig fars piller var helt fantastiskt uppiggande, jag är nu åter alert och i full fart igen, det var säkert ett litet virus. Däremot så har jag inte Översten här, han for hem igår säger både Allan och Toivo så det borde vara sant. Du får ge dig ut och leta efter den mannen.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNAR!!!! Var i hela fridens namn har denna obändiga karl tagit vägen. Jag anar kvinnor i mossen!!! Jag måste omedelbart skicka ut en effektiv spanare. Nåde honom om han icke har en riktigt god förklaring till hans bortavaro.

    Nu måste jag tyvärr ställa en impertinent fråga. Såg jag rätt då du skrev att både ALLAN och Toivo icke sett till honom. Det är det där med just Allan. Tillbringar han tid hos dig i dag med??? Det börjar se ut som en vana han lagt sig till med, eller är det så att Toivo och Allan blivit bundis??

    Så ytterst trevligt och skönt att dessa medikamenter var så pass verkningsfulla. Då vet du ju det, till nästa gång ditt huvud behagar plåga dig,
    hälsar dig
    Rubina

    SvaraRadera