Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 5 september 2011

Regntunga skyar vartän jag ser.........

Godmorgon vänner! 
Det första som jag såg då jag slog upp morgontidningen, så fann jag detta framför mina ögon! "Idel ädlare adel"! Jaha, det var som jag befarade, nu ska det skrivas spaltmeter om mig, och hur jag gjorde, och hur jag såg ut då jag tuggade kycklingsmörgås.....

När jag sansat mig lite så handlade det inte om mig....jag förstår inte att jag är så mycket i mig själv?????Men det är väl alla förresten...

regnet öser ner över Hornberga så idag får nog båda hästarna stanna inne i stallet, och ha en mysdag! Det är skönt med dessa septembermornar med vinden blåsande utanför gården, och regnet smattrar mot rutorna, och att sitta där i frukostrummet i den gamla nötta fötöljen med tidningar och en stor kopp fransrostat bredvid sig! Lilla Elsa följer som ni förstår mina tider, och har nu bakat  scones som jag ska  provsmaka, medan jag bläddrar vidare. Ha en skön morgon önskar HS

1 kommentar:

  1. Vilken lättnad Honorine, att det icke var om dig de skrev. Annars är det allt för lätt att få den tanken, då det handlar om de ädlare personerna.

    Så formidabelt trist, skulle jag vilja påstå, med detta höstregn. Jag är då INGEN vän av detta. I synnerhet då man så noga VET vad detta förebådar. V I N T E R !!!!!!! Tvi, vill jag fritt och ohämmat utbrista. Så skönt att de båda Pållarna får stanna inomhus för sedan där kunna få dryfta allt de sett och upplevt, då de gått på ängarna och tuggat, medan de filosoferat.

    Jag tror nu att jag bestämt mig. Jag KOMMER att sända över Camina till den så lilla nätta Elsas kök. Hon är sannerligen i stort behov av att lära sig att åtminstonde tillverka ett par anständiga scones. De hon serverar, likanr något helt annat. Därför måste hon alltid presentera allt hon ställer fram på diverse bord. Annars vet man icke vad det är som stoltserar på dukarna. Detta är nu både hemskt samt tragiskt.

    - Men vad i hela fridens namn skall nu detta föreställa, Översten?? Skall du stå här mitt i den Engelska parken med denna sotiga rökiga eld? Hör du icke att rosrna nyser? De är allergiska mot sådant. Skall nu DET vara så förbålt svårt att förstå???? NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ????
    - Ehh. Jag ska bara visa Svala hur man sätter på nya dojor på Totton.
    - Har JAG sagt till om detta??
    - Nej Grevinnan. Men hon ville ju det.
    - HÄR är det min vilja som gäller.
    - Men...
    - SVALA!! Kom genast in. DÄR skall du ICKE stå.

    Problemen hopar sig för stunden. Jag kan för mitt liv icke FÖRSTÅ att flickstackarn skall vara så... jaa rent av karlaktig, som nödvändigt skall rota i hovarnas beklädnad. Ja, jag får väl ta itu med detta, så att det icke helt spårar ur.
    Måste hasta.
    Rubina

    SvaraRadera