Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 28 september 2011

Vem är det som kommer nu....


Har legat i min favoritfåtölj och lyssnat på nyheterna, och sippat på ett glas Grand Cúvé Brut, då jag helt plötsligt får en aning, ni vet en sån där föraning Något kommer att hända. Det känns bara inombords, det är en obehaglig känsla , som jag förnimmer.
Jag fryser, det knottrar sig på mina bara armar trots att jag har brasan brinnande alldeles bredvid mig.

Innan jag hunnit tänka tanken så ser jag ett ljus som uppenbarar sig utanför fönstret i tvrummet. Det lyser först upp hela rummet för någon tiondels sekund för att sedan slockna, och tv:n slocknar, och allt blir bara svart. Ni som varit på landet en höstkväll vet att när det är mörkt, ja då är det riktigt mörkt!
Jag ropar på Lilla Elsa som borde befinna sig i närheten, men ingen svarar!
Vad är det som händer?
Nilsson eller om det är Callas jamar någonstans ifrån mörkret, så där hjärtskärande, nu börjar det kännas riktit obehagligt tycker Grevinnan Honorine Stiernspetz på Hornberga säteri.

1 kommentar:

  1. Men vad är det som händer i huset? Skrämmande på min ära. Ta bort detta för bövelen! Kan det vara den där Lars von Trier som är där och djävlas?

    SvaraRadera