Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 15 september 2011

Helsinki here I came....

Ja, nu är jag klar infölr tidig morgon från ARN till Helsinki. Start redan kl.07.45. För tidigt för mig, men vad göra? Det ska bli skönt att komma ut i världen igen, nu har jag varit hemma på Hornberga alltför länge! Ska bli riktigt mysigt att bo på Hotell Kemp igen, och bara surra omkring i lounchen, äta långfrukost och så möta mitt intervjuoffer Don Jörner. Looking forward! See you! Godkväll! HS

1 kommentar:

  1. Kära Honorine. Jag har nu rysningar över hela kroppen, då jag så väl VET att du finner ett så stort välbehag i att ta dig bort från Hornberga. Dessutom skall det bli ytterst spännade att få höra om denne Malm Jansjö lyckades med konststycket att hålla sig undan från DIN intervju med denne Jörner. Hoppas nu att resan går bra, samt att du sett till att personalen på Hotell Kemp ordnat med allt PRECIS som du alltid vill ha det. Givetvis har de alla dina önskemål i sina rullor, men man kan ju aldrig vara för säker.

    Plocka nu snällt fram din Svenskfinska ordbok, för att hårt studera den så att du behandlas med den aktning du så väl förtjänar. Du kanske rent av vill briljera i studion under direktsändning med dessa så väl inövade fraser. Jag tror icke att du kommer så långt med Toivos språk. Ty som jag har förstått det lyder det oftast likt: laska, poll, jäla, rince mm. Hoppsan, där höll jag på att förgäta "pärkakan".

    Låt nu icke Don Jörner lura i dig allt för mycket av deras nationaldryck, som jag har hört heter Koskenkorva. Jag TROR att det kan vara något starkt i de "laskorna",
    hälsar dig
    Rubie

    SvaraRadera