Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 20 september 2011

Teckningsdag

Suttit i  min ateljeé och tecknat lite på mina Samefigurer idag. Har en till som ska till, innan jag är nöjd! Tänk att det är så fantastiskt roligt  att teckna och måla. Då skingras allt annat och det är bara form och färg som är i fokus! Prova på ni också kära vänner!

Ikväll ska jag lära ut lite till mina tre anställda som absolut också vill lära sig detta, och jag ska göra så gott jag kan för att de ska bli nöjda.

Kan väl tilläggas att det är Roger Moore´s hustru som gjort dessa beställningar till makens födelsedag....
See You! HS

1 kommentar:

  1. Så chict på min ära, kära Honorine, att välja avporträttera urbefolkningen. Fantastiskt snyggt och måleriskt gjort. HÄR kan vi alla se en tvättäkta konstnär. Det är också väldigt humant av dig att vilja delge dessa så skapande kunskaper till din tjänstestab. Kommer ni att avsätta en timme eller två till att fritt få skapa? Kommer ni att hålla till i din ateljè, eller blir det i Toivos pörte? Den så Småländske Arne kan nog redan lite grann om hur man för ett penseldrag över ett papper. Jag tänker då närmast på dessa så utsökta installationer man då och då kan få se skymta fram. Dessa kan vara placerade praktiskt taget var som helst. Så har vi då den så fantastskt RARA lilla Elsa. Kommer du att införliva henne i den lite mer änglalika konsten?? Kanske hon rent av föredrar att få använda sig av glassyr, samt kristyr.

    Så oerhört smickrande att få denna praktbeställning från icke mindre än Mr Moores HUSTRU. Har du den blekaste aning om hur pass många år denne man har för avsikt att fylla?? Kommer du personligen översträcka dessa målningar, eller blir det för riskabelt, då jag misstänker att HUSTRUN får en aning svart blick då hon ser er båda tillsammans,
    undrar,
    Rubina von Oben

    SvaraRadera