Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 3 september 2011

En söndagsmorgon hemma hos petit moi.....

Godmorning friends! Hornberga here! Klockan är inte ens 08.00 och själv har jag varit ner till vattnet och simmat en stund. solen är uppe och det blir en vacker dag här på landet. Det doftar så förföriskt gott från alla frukter och från skogen och från träden och från..........................

Jag går förbi ateljeén och konstaterar att där är det ordentligt urstädat efter att allt har körts iväg till konsthallen. Skönt med ett tomt staffli tills att lusten faller på nästa gång. Jag kikar in i städskrubben, och det ser helt OK ut där också! De är så duktiga må jag säga......

Idag blir det arbetslunch trots söndagsvilan, förlåt moi, men tyvärr, så ser det ut i min verklighet ibland.
Vi ska äta en Skaldjursplateau på Riche, dels för att C-J och Barandrillo vill åka dit, och dels för att jag ska möta  den unge medieprofilen Schul Alexman, ja ni vet han den där killen som skrivit om bla, sin far och sin fru!!!!! Duktig skribent tycker jag, och nu ska jag vara med i hans fredagsprogram på TV5 vill jag minnas under hösten, och ska diskutera formerna och vissa frågeställningar. Det ska bli både trevligt och lite spännande, jag som mest arbetat med lite "gamla gubbar", ja förlåt uttrycket, men det är sanningen.

Så jag ser verkligen fram mot denna lunch-brunch på Riche med lite kändisspot också,

Nu blir det petit dejunée med nybakt croissant och kanske om köket vill och har bakat , en bit jordgubbstarté, ja bara en smal sådan!!!!!
See you! HS

1 kommentar:

  1. Tänk att det äntligen finns en så dristig personage, som faktiskt INSER att det är av nöden tvunget att ge pöbeln en aldrig så liten gnutta undervisning i konsten att kunna föra sig bland noblessen. Detta skall du äras för.

    Jag har helt nyligen låtit den så svala Svalan idka högläsning ur den så eminente författaren, som i rakt nedstigande led, är icke mindre än själve Spolv Steen´s morfar. Och det är ju ingen mindre än denne man vid namn Shul Alexman, som du skall bruncha med. Nåja, för att göra en lång historia kort, så läste hon således boken "ATT VARA MED HENNE är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött". En liten nätt kärleksförklaring till frugan. Han har visat att han besitter GOD smak, då han väljer en ur gräddan av societeten. det vill säga du, då han vill få istånd ett vettigt samtal om vad det vara månde. Då detta sänds, kommer jag att sitta som klistrad framför televisionsapparaten MED de allra bästa glasögonon på, SAMT se till att hörapparaten är påkopplad på högsta volym.

    Givetvis kan jag med största säkerhet inse, att det måste vara över hövan trist att slösa så pass mycken tid på "gamla gubbar". VARFÖR i hela fridens namn skall man nu en gång göra detta, då världen svämmar över av yngre mansfolk.

    Jag tror att det gör detsamma vad som serveras på denna brunch, då du kommer att vara som uppslukad av denne Shul Alexman. Men stirra dig icke blind på hans övre tandrad. Detta sagt i all välmening.

    Så förskräckligt sorgligt detta tomma staffli nu stirrar ut i tomma intet. Bara det ser ut som ett ödsligt stilleben. Men däremot kan jag enkom med avsky titta in i denna förskräckliga städskrubb. Att anse att denna syn behagar ägarinnan, är mig en gåta,
    hälsar dig en vän av ordning,
    Rubina Algotte von Oben

    SvaraRadera