Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 12 december 2011

Franskalektion, det är aldrig försent.......


Jag måste som alla andra människor öva och bättra på mina språkkunskaper hela tiden. Trots att min salig far alltid sade att min språkbegåvning var storartad, så kan det hända att jag vid något enstaka tillfälle kan uttala ett ord aningens slarvigt.........men icke så ofta naturligtvis. Att repetera månaderna anser jag vara mycket bra för tungans motorik och bevarandet av de skorrrrrrande rrrrrr:en.
Pröva på ni också vetja!
A´demain! La Comtesse Honorine

1 kommentar:

  1. Här vrickas det tungor så det står härliga till, kära Honorine. I både kök samt fäbodar skorras det något alldeles gruvligt. Ibland låter det närapå bra, men det är nu tyvärr allt för sällan. Den så grannt lilla ljuva Svala däremot, talar oklanderlig Franska. Själve Överstens däremot är lite mer åt sjöbusehållet, men VAD gör väl det, då han ju i alla fall bliver förstådd.

    Så infernaliskt ljuvligt att hava haft en fader som så när geniförklarat hans väna dotter, då det gäller som i detta fallet, just Franska!!! Fram för mera sådant,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera