Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 13 december 2011

Frukostera

Godmorgon! Det är en strålande morgon och jag har redan gått två timmar, eller snarare sprungit och skall nu intaga en kaffe, som jag naturligtvis har med mig från Hornberga och som jag skall be den lilla caféägaren att han iordningställer medan jag sitter här och ser ut över havet.......Han tog förvånat emot plastpåsen som jag hade i fickan, och såg på mig med en blick som......men jag viftade bara iväg honom mot köket och sa uppfordrande: Vite Vite!!!!! Att man måste göra allt själv?    Sådärja!  Här kommer han med en kopp iallafall och en liten croissant med choklad, och en saffrans brioche, ja, jag ska inget säga, detta är en perfekt början på min dag. Hem och byta om och så mot Monegaskernas lilleputtland.
Jag hoppas innerligt att lilla Carro icke har tagit tillbaks den fylletratt till prins och make hon har släpat omkring med nu några år, för då tänker JAG tala om vad jag anser om denne man......
See you! 

3 kommentarer:

  1. Suck!! Att du så gott som ALLTID skall behöva vara den som ansvarar för att vår lilla planet fortskrider att snurra runt i rätt bana, kära Honorine. SKALL det nu vara så infernaliskt svårt att begripa, att då du så nådigt framsträcker denna aldrig så lilla påse med äkta Svenskt java, så är det helt enkelt INGET man ifrågasätter ens med den minsta lilla frågande, eller varför icke ogillande blick. Kunde han dessutom icke avläsa att du tagit ut dig så pass, genom att traska i timmar??

    SÅ behändigt att du skall efterforska om denna omdömeslösa Carro fortfarande nedlåter sig till att dadda med detta praktfyllo, då du sätter din fot i dessa Monegaskers land. Hon kommer troligen att dra en lättnadens suck, då du höjer din röst för att näpsa de båda, då hon troligen är i starkt behov av en ledande hand. Prinsen själv kommer att rista i hans så sönderdruckna spillra till lekamen. Hälsa till honom från Rubie med ett enda stort FFFFFFFFFFFYYYYYYYYYYYYYYYYY skäms. Om han icke upphör med detta så osunda liv, skall jag se till att han återgår till att bli denna padda som han nu en gång var!!!! Men detta kommer ICKE att ske medelst en puss.

    Förgät icke att eftertitta på dessa tapeter, då du befinner dig i detta troliga kaos. Ett svalt huvud bör finnas överst på din lekamen,
    råder dig,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Jodå, nu ska du få höra vad jag fann inne i rummet med pippifåglarna på tapetväggen......Där hade Carros prinsmake suttit i smyg......du får läsa mera i mitt nästa inlägg, jag är chockad....

    SvaraRadera
  3. Nagelbitarrysare, kära Honorine!!!
    Rubie

    SvaraRadera