Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 30 december 2011

Firar Nyår gör vi icke på Hornberga säteri...................

Godmorgon denna Nyårsafton 2011! En vacker och stilla morgon, med rodnande himmel, jag har varit ute på en långpromenad, dock utan mina guldskor då snön går upp till knäna här ute på landsbygden.

Nyårsafton har aldrig varit en tradition att fira för oss Stiernspetzar, utan det är en dag i stillhet och kontemplation över det år som nu snart lämnar oss.
Jag vill ha det tyst och stilla omkring mig, mina tjänsteandar har ledigt en sådan här dag, och sönerna väljer att gå på fin lokal, ja den ena av dem, den andre är just nu i Kairo av alla ställen på uppdrag.

Ett vemod lägger sig över Nyårsafton , och jag dricker icke ens ett glas av de godaste champagner en sådan här dag.
Nej, framför brasan vill jag sitta under eftermiddagen och kvällen, dricka te, äta scones på engelskt vis förstås with Jam and Clotted creme, men det är också min enda Nyårstradition! När klockan är 24.00 lyssnar jag alltid på radions P1kanal och hör kyrkklockorna från landets alla Domkyrkor ringa in det nya året!
Hoppas ert nya år blir ett bra år önskar HS

1 kommentar:

  1. Kära Honorine, så fint det låter, att vänta in det nya året i stilla frid!! Att starta det på ett kaoslikt sätt är nog ett sätt att redan från början låta bli att ta allt som det kommer.

    Vi på Rubinsteinska gör likaledes, men med den skillnaden att Camina ej vill ha en ledig dag. Själve Översten skall fara hem till Toivos pörte, som du ju redan vet. Lilla väna Svala blev nödd till att återfara till Schweiz, då det hastade med en hatt som en Comtesse var i starkt behov av.

    Jag önskar av hela mitt hjärta att det nya året far försiktigt fram med dig, oavsett vad det bär med sig,
    hälsar dig,
    Rubina med kärlek

    SvaraRadera