Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 11 december 2011

Goderafton, goderafton både herre och fru......

Ja, så kan man faktiskt säga av den enkla anledningen att jag börjar vakna till först nu.
Knappt att jag vill berätta , men OK , eftersom jag vet att ni vill veta....
Jag hade det helt amasing igår, inatt och ......

Jag fann en förtjusande man, en ambassadör från ett land långt bort, som jag dansade med hela kvällen!
Vid pass 03.00 så tyckte han att jag skulle följa med till Grand och ta en liten "sängfösare" och yr och glad som jag var så , jatack svarde jag och hej och hå, plötsligt satt jag i hans svit och drack en Lumumba av alla drinkar???????
Helt ärligt ska jag säga att jag drack nog fyra, ja kanske fem Lumumbor, och sedan somnade jag på soffan.....

Som den Grevinna jag är skulle jag då jag vaknade vid pass 14.50, göra en stilfull utgång från Grand, men med facit i handen blev den icke så som jag är van att göra ..
Håret var icke lika fluffigt längrfe, tandbortningen var icke på tapeten just då, och sminket hade lösgjort sig runt ansiktet och klänningen var icke heller den vad den en gång varit!!!!
Med skorna i handen och minkstolan släpandes efter mig gick jag på svajande ben ner till enreén, och bad där om en taxi, vite! Vite! Och snabbt kom en framkörande och jag slängde mig i baksätet, och .........ja, nu är jag hemma på säteriet, och har tagit fyra Treo, två wichyvatten, och tre Novalucol, Lilla Elsa har haft mina fötter i ett fotbad och de är nu omplåstrade och har raggsockor på sig.....

Som den slokande , utslagna tulpanen , precis så känner jag mig just i detta nu!
PS Jag har talat med BÅDA sönerna som inte var alltför upprymda då lilla mamsen kom hem i taxi...själva hade de farit hem redan innan midnatt, eftersom de hörde till god ton sa de och såg aningens föraktfullt på petit moi!!!! DS

3 kommentarer:

  1. Bryd nu icke din så pass omtöcknade hjärna med denna petitess, kära Honorine. Jag menar då givetvis vad din båda så ytterst rara söner anser i just DETTA fallet. VET de icke vad dessa Lumumbor gör med stackars små försvarslösa Grevinnor?? Icke är det väl möjligt att hemkomma i ett så pass berusat tillstånd, då praktiskt taget hela tjänstestaben står på led för att välkomna hem härskarinnan? SKALL de behöva uppleva just detta, kan man stilla fråga sig?

    Nej låt du den så ansvarsfulla lilla Elsa fortskrida med att omhändertaga icke mindre än BÅDA dina så sönderdansade fossingar, så att sedermera är gåfärdiga UTAN raggsockor. Visserligen är det en slags kyla här så här års, men jag antager att du har penningar nog, för att uppelda vissa valda delar av detta Säteri. Således tarvas inga raggsockor, då du kan använda HELA foten, utan att klaga på ett slags smärtor i sagda kroppsdelar.

    Praktiskt taget INGEN har avlidit på grund av ickefluffigt hår, så det är bara att ta detta med ett slags jämnmod. SKULLE det vara så pass att du känner att" Nej NU skulle just detta vara på plats", kan du ju omedelbart framkommendera dit hårfrisörskan. Att personager utanför din inre krets skulle ha synpunkter på just detta, är det bara att tillsäga dem, att så fasligt vackra är de nu icke själva, samt göra den berömda Honorineknycken på nacken. Så enkelt är det med det, bästa väninna.

    Att uppstiga så gott som klockan 14:50, är dock en helt annan sak. HÄR skulle ICKE sådana manèr godtagas, men så har vi icke heller bevistat detta evenemang just i år.

    Har du fått någon uppfattning om var denne kavaljer härstammar från för land?? Kommer du att visitera honom vad det lider??? Är det månne på det viset att dessa eviga bröllopsklockor åter igen skall klinga i mitt arma huvud? Kommenterade han någonsin ditt så röda tärningshalsband?? Eller kanske han rent utav gav dig omåttliga komplimanger för detta eminenta Ikonarmband. Hade han dessutom begåvats med ett namn?? Jag är som eld och lågor inför dessa frågor.

    Jag måste bara i detta sammanhang få tillfället att påpeka, att det känns helt formidabelt att få ynnesten att vara en av de få, som A L D R I G kommit hem i detta skick som du tydligen befann dig i. Att hemkomma i taxi på helt fel tid, i absolut helt fel kläder, måste rent ut sagt vara en ren mardröm. Ja, sådan är nu en gång JAG, men vem säger att detta är det enda korrekta sättet att framleva sina få dagar,
    undrar en så fantastiskt utvilad samt oskuldsfull,
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Det ringer inga bröllopsklockor kära Rubie, inte ens ett litet plingeling!
    Helt tyst vad gäller detta. Vad han hette? Något åt Lumumba tror jag???Han var svart som en sotare.....men DET var han dock icke....Mumba tror jag han heter, ja, det blir absolut icke någon fortsättning, nej nej, det var champagnen och Pärlhönan som gjorde mig vilse i "plymen" under några timmar, cest tout!

    Jag mår denna morgon riktigt bra igen, fötterna däremot, ja vad ska jag säga? tur att det inte dansas så ofta nu för tiden.....och i förtroende kan jag nämna att Calle har väldigt stora fötter........

    SvaraRadera
  3. Har denne Calle haft den fula smaken att trampa DIG på tårna?? Där kan han troligen gjort ett av de större misstagen??!!

    Så skönt att slippa höra dessa klockor ringa i huvudet.

    Ja, vad kan väl icke en afton tillsammans med både pärlhöns, skumpa, Calles framklafsande, Lumumba samt denne Mumba ställa till det för hur dagen därpå skall se ut,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera