Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 4 december 2011

Med häst och släde for mina gäster hem....

Totalt slut efter denna underbara , trevliga dag med alla Vita Kryssets medarbetare.

Glögg spetsat med Koskenkorva, pepparnötter och Lussekatter, nygräddade  och varma började vi med.
Sedan gick vi igenom årsredovisningen, för att sedan göra charader, där Toivo spexade och iklädd Björndräkt lekte Björnen sover med tanterna så de blev som tonåringar hela bunten. Vi fick risgrynsgröt och skinksmörgås i lilla matsalen, kaffe och lite litterär samvaro i salongerna där jag spelelade ett eget pianostycke, som jag kallar "JMINNEN", som blev ovanligt uppskattad och även känslosam.Jag skrev detta då min man lämnade mig för gott, och det berör var gång jag spelar den.........

Arne , den lille snåle smålänningen hade till varje dam gjort en liten Lavendelbukett som han under stort jubel delade ut.( I förtroende kan jag säga till er att han ville ha en liten slant för dem, MEN DÅ sade jag ifrån)
Allan Kom Icke , då han sa att Ruthan behövde hans stöd, MEN jag har inget mera hört , och inga nya hot har kommit. Ännu ska jag väl tillägga!!! Tvi, tvi, tvi!

Med Lavendelbuketterna vid barmen fick sedan alla åka häst och släde hem!!!! Det var dagens stora surprise!!!
Tunas Idol och Lady Gaga hade röda sammetsmantlar och de gamla slädarna sedan farfars tid gick så fint i den djupa snön. Bjällrorna klingade och de var oändligt vackert att se dem fara iväg med facklorna tända , väl insvepta i mina gamla rävpälsar, som funnits i släkten under århundraden.
Nu hör jag hur de är på väg tillbaks genom alleén , det här är en dag att minnas för såväl mina gäster som för mig själv!

3 kommentarer:

  1. Först och främst vill jag gratulera dig till din alldeles förträffliga körsnär, som lyckats hålla dessa 100-årig rävskinn vid så pass gott liv, att icke ens malen påsmakat dem, kära Honorine.

    Så vintrigt samt snöigt att få dras av dessa så rara pållar vid namn Lady Gaga samt Tunas Idol över både stock samt sten. Detta eviga pinglande från deras bjällror, som som talar om för alla och envar, att här kommer minsann Grevinnan Honorine Stiernspetz i egen hög person, insvept i dessa så gamla rävar. Både mätta samt matta efter denna så äventyrliga dag som gått i glammets tecken. Att få skåda icke mindre än den så Finska björnen, är troligen icke något man nu leker med. Denne så "ekonomiske" Arne håller sin vana trogen hårt i slantarne, då han ju trots allt har sitt ursprung ur det så Småländska landet. Dock har han haft en god tanke i sitt installationshuvud, då han så sniket sparat dessa Lavendelblomstren. Säkerligen har han starkt grunnat på hur i hela fridens namn han skall kunna utvinna penningar ur dessa blomster. HÄR hade han nu ett utmärkt tillfälle, då byfolket var så rusiga av denna så heta Glögg.

    Ännu en gång har du gött både kreti samt pleti med ett av dina musikaliska stycken, och då vid icke mindre än ett klaver som du behärskar näst intill viriositet. Undra då icke på, att dessa så Vita Kryssmedlemmar jublar i högan sky!!!

    Så ultimalt SYND att detta Ollonberg uteblev. Att han nu har blivit sittandes vid denna Rutha förvånar mig troligen icke. Där sitter de nu tillsammans hårt sammansvetsade i pur rädsla inför detta Ikonarmband du nu är innehavare av. Vet detta par att du ävenledes äger ett illrött tärningshalsband???? Jag tror de icke annat vågar, då den gode Nelin annars har ett och annat att säga. (Jag viskar enkom KGB, alltså Knut-Gunnar Bärsärk), kan vredgas å det gruvligaste. Kan de vara ett slags avhoppare från detta så urgamla yrke som kallas spionage.

    Jag skall ha ett samtal med Själve Översten om att han skall se skall till att en militär bombexpert är stationerad hos dig var dag, då du löper risken att få ytterligare ett hotbrev samt eventuellt smycke. Ty det är allt för riskfyllt om du egenhändigt avtäcker dessa paket, samt uppsprättar brev. Det bör som sagt en expert åtaga sig. Nätta Grevinnor är ICKE stöpta för slikt,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Översten är så välkommen att sköta den allmänna ordningen eller min personalstab, och se till att ingen djävul kommer genom alleén med paket!!!

    Han får bo tillsammans med Arne som är IOGT:are, och alltså helnykterist! Det där med KBG hakar jag på direkt, och skall vidta åtgärder genom mina kontakter......

    SvaraRadera
  3. Utmärkt, kära Honorine. Detta är nämligen icke att leka med. Själve Översten står här packad och glad. Förlåt jag menar klar. Att han skall husera hos den så rekorderlige Arne blir alldeles utmärkt, särskilt med tanke på att han är IOGT:are. Hans spritförbud gäller på obestämd tid,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera