Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 9 december 2011

Nu börjar förberedelserna........

Naglarna är iordninggjorda! 
Nagelskulptrisen har precis farit härifrån!
Nu skall iordningställas ett getmjölksbad, det anses bra för celluliter och lär vara starkt åtstramande för skinnet.
Mina båda söner har nyligen anlänt, och C-J hade med sig en klänning från London , utifall att jag inte hade bestämt mig....Tänk så rara barn jag har!!!!!

Vad säger ni?
Själv blev jag omåttligt förtjust i den handsydda skapelsen i Brysselspets, och den sitter som gjuten på min tunna och välformade kropp
Chicht är också den stora svarta rosetten vid barmen, och så vill C-J absolut att jag ska ha den lilla mösshatten som är gjord av äkta Merinoull, och den passar så formidabelt bra till hela outfiten.
Nu är jag konfunderad, vilken klänning skall jag ha, kan man möjligen byta i pausen mellan förrätt och varmrätt??????
Toivo har gjort en liten räkcocktail till mig att inmundiga under badet, och jag önskar mig bara ett glas bubbel till så är jag sååå nöjd!


Många frågor snurrar i mitt arma huvud just nu, men först ett par timmar liggandes med ögonmask i den heta getmjölken som nu är upphällt i det stora badkaret, så jag måste kila snarast, men vi hörs igen! Hälsar HS

4 kommentarer:

  1. Ack så mina tankar framflyger till den lite mera drottninglika Cleopatra, kära Honorine, då du omtalar att ett bad med så pass het getmjölk nu står i sitt alldeles egna rum för att invänta den så hudåtsramstörstande ägarinnan av detta bad. Så obeskrivligt vacker du kommer att bli!!!

    Att du så trängtar efter ett eller varför icke fler glas av den så gyllene ädla drycken, äro icke svårt att begripa. Men den så aptitliga räkcocktailen som den övermåttan händige Toivo framskapat, anser du att den går bra ihop med get????

    Att skåda dessa krafsor, eller naglar som de flesta plägar säga, är så bländande sköna att glasögon med sotade glas bör användas, för att icke skada ögonen med de så pass ömtåliga hornhinnorna. Därför bör du icke allt för vidlyftigt gestikulera framför farbror Calles ögon. Vi VET ju så pass väl att han så förbålt lätt kan luras till det mesta. Om dessa naglar ideligen slänger solkattor i hans blickfång, kan det hitta på att hända att han tror att han befinner sig på en helt annan plats, som för övrigt icke ett enda dugg haver med detta jippo att göra. Kanske han i sin fantasi är i en helat annan sorts "salong".

    Denne skapelse som nu Carl-Jan medtagit hem till allra käraste mamsingen, har jag för övrigt inga ord för, då den är så pass gyllene. Som du så riktigt påpekar, är det nog banne mig den så grant ditknuta rosetten som verkligen sätter pricken över det så bekanta i:et. Nu HAAAAAR du verkligen hamnat i ett genuint bryderi, må jag då säga. I en tidigare kommunikè till dig, rådde jag dig att medtaga en till. Men som JAG nu haver detta förstått, står du inför icke mindre än valet mellan trenne stycken rober. Men jag må då säga, att jag lutar starkt mot denna gyllene skapelse. Den lutningen grundar jag på den absolut oslagbart VACKRA mösshatten. Det som attraherar mig allra mest med den, äro naturligtvis den SÅ granna färgen.

    I de så kallade U-länderna, slipper de i alla fall dessa bekymmer. Det kan nu en gång vara något att tänka på då det kör ihop sig,
    hälsar dig,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Tack kära vän att du tog ner mig en stund på jorden med dina väl valda ord om U-länder och dylikt!

    Jag skall skicka getmjölken med bud till dessa områden! Hälsar en morgontrött Grevinna

    SvaraRadera
  3. du behöver inte byta klänning bara du lämna rhatten hemma. själv ska jag ha min aftonklänning i skimrande mässing med en svart sjal till, strassörhängerna på , svart aftonväska med strass på och så de höga svarta skorna till. Njut av din nobelmiddag
    Kulturdamen Kristina

    SvaraRadera
  4. Du finner alltid på så fenomenala lösningar på det mesta, kära Honorine. Jag tänker då givetvis på denna så använda getmjölk, som nu kommer att föräras någon lycklig i ett U-land.

    Kommer den att utlottas, eller kommer den att helt enkelt bara bortskänkas till den som först anländer till kvarnen,
    undrar en lite nyfiken,
    Rubie

    SvaraRadera