Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 10 december 2011

Några gamla Nobelfavoriter som plockats fram ur garderoben...

Den här ni mina vänner, då grät Silvan av avund, och Calle blev både du och allt med mig under sena kvällen!
Orange taft med knyterier , nja, den var jag inte sååå förtjust i, men alla beundrade den och mig  och året var 1988
Under min Gula period i början av 2000-talet. 2002 tror jag det var och jag kände mig som en söt Citron, och alla blickar på mig minns jag!!!
Tigerklänningen med tillhörande hatt gjorde suc´ce 1987
Den Syrénlila glitterklänningen hade jag 2008 då jag dansade hela kvällen med Litteraturpristagaren i Kemi. Han var otroligt trevlig, men gift, tyvärr!

Ja, det var en liten kavalkad  av mina gamla Nobelklänningar! Nu ska jag och sönerna ta en liten Draja, och slappna av en stund!
See you!
HS

2 kommentarer:

  1. Oh, my Good, so lovely!

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ angenämt att åter igen få se dessa kreationer, och då i icke mindre än en kavalkad, kära Honorine. Det är icke utan att jag med välbehag minns dessa. Men nu då du uppvisar dessa på sina så ensliga galgar, bliver jag en smula betänksam. Då framför allt då denna syrènlila skapelse framvisas tillsammans med denna formidabla gardinuppsättning i icke mindre än guld. DÄR blir det en aning svårt. Vilken är vackrast? Gardinen eller denna så pass nakna klänning? MMMMMMMMM, tål att tänkas på.

    Vilka fantastiska minnen dessa uppenbarelser bär på i sin lönndom. Här kan man ju omedelbart urskilja icke mindre än tvenne av dem, nämligen den första i rent guld, då du BLEV så ytterst bekant med hela Sveriges lilla Calle. Sedan har du ju naturligtvis den som fick dig att känna dig som en söt citron. Den är på gränsen till ultravacker, med sin lilla hemvirkade överdel. Det mest praktiska med den, är att det går så pass enkelt att enkom avslita ett hemvirkat kuddvar från närmsta soffas prydnader. Att du sedan fick den enorma njutningen att få valsa runt med denne Litteraturpristagare i Kemi med en missprydande vigselring på höger eller varför icke vänster ringfinger, antar jag fortfarande ger dig välbehagsrysningar utefter praktiskt taget hela din så nätta lekamen. Du är då en lyckokvinna av guds nåde, må jag då få säga.

    Denna tigeruppsättning skulle väl ändå komma väl till pass då det bär sta på vår ännu innestående Safariresa. Då du skall sitta till bords med någon av dessa konungar, kommer de att fullkomligt bländas av allt detta, kan jag praktiskt taget utlova dig,
    hälsar dig,
    den gamla vanliga ,
    Ruban

    SvaraRadera