Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 10 december 2011

Taffeln är bruten, och nu ska här dansas ......

ÄÄÄÄntligen säger jag! En cigarill och en cognac i prins Eugens galleri. Sedan blir det dans all night long för petit moi, ska bara byta skor först! De här designade skorna från Gucci brukar jag allllltid dansa i, och de är hur bekväma som helst.

Hitintills har kvällen varit helt fantastisk, och sönerna har jag då icke sett skymten av, men jag hoppas de har trevligt!!!!!! Nu ska jag bjuda upp en snygg man som jag spanat in under middagen.......

Vi ses imorgon någon gång då jag kommit hem igen till gamla Hornberga säteri........A demain HS

3 kommentarer:

  1. Detta kära Honorine, är varken mer eller mindre likt en ren och sann askungesaga, MÅ jag då säga. Dessa skor kunde likväl vara gjorda av icke mindre än glas. Passa dig bara för tolvslaget, då du kanske plötsligt försvinner, och prinsen står där med en ack så ensam sko som tillhör dig. Det blir ju som bekant ett sådant oherrans sjå sedan för honom sedan att upphitta dig igen!!

    Jag kan tydligt avläsa här i ditt telegram, att du svävar omkring som i ett rent och skärt lyckorus. Förbliv i denna känsla så länge det bara går.

    Här på Rubinsteinska är det de lite mer bastanta kängorna som gäller, då jag har den benägenheten att ständigt försöka att stå stadigt på jorden. Utan dem har jag tyvärr en viss benägenhet att sväva ut i det eviga blå.

    Nu till något helt annat. Förra gången Själve Översten bevistade ditt Säteri, talte han med den så ofantligt skapande Småländske Arne. Han hade då vänligheten att omtala att han var i färd med att dekorera ert porslin, då främst edra tallrikar, i form av målning. Detta yppade sedermera Själve Översten vid en lite enklare måltid här. Då Camina HAR så erbarmligt stora öron i vissa fall, vill hon härmed efterfråga om det är på det lilla enkla viset att han påbörjat detta?? Du kan med all enkelhet förbise denna så näsvisa fråga om det dig så lyster,
    hälsar dig,
    Rubina

    SvaraRadera
  2. Jo, det är helt sanningsenligt, hälsa Översten förresten! Arne ville gärna göra en julservice, så jag var på Bokowski´s i förra veckan och inhandlade en benvit äldre service med 287 delar, så vacker med endast en smal guldkant , och nu håller den duktige Arne på att måla tomtar och knytt, granar och barn, och kärvar och Domherrar och stjärngossar och......ja ja på det viset är det! Jag tänker ha en liten bjudning under Julhelgerna och hoppa s den är torr, och att du kan komma så får du närmre studera denna helt sagolika service hälsar en trött HS

    SvaraRadera
  3. Så rörande lycklig lilla Camina kommer att bli över det, kära Honorine. Hon har ju som du vet, problem med det där att vilja "skapa", som hon kallar det. Jag vet nu ej om jag uppmuntrat detta så illa beteende.

    Porslinet kommer att stråla likt, ja, jag vet icke vad, då det skall placeras skinka och så vidare på denna så Bukowskiinropade service. Troligen anser vi båda två, att enkom 278 delar får räcka. Det är ju bevars så modernt numer att endast frottera sig med detta futtiga antal.

    Kära Honorine! Givetvis vill jag överkomma till dig då du tänker dig en liten bjudning. Var dock beredd på att den riktigt stora luppen kommer att medbringas, för att med ett tillfredsställande leende, kunna meddela denne så händige lille man, att detta med stor säkerhet är mig tillfyllest. Om nu detta skulle vara så, KAN jag tänka mig att låta Camina få lite trasiga skärvor att kleta på. SÅ pass vänlig är nu en gång jag. Även hennes så daltande moder kommer att uppmuntra detta.

    Hälsningarna till Själve Översten är nu varmt framförda. Han bugar, samt tillbakaskickar likadana tillbaka,
    hälsar dig,
    Rubie, som gärna kommer för att betrakta dessa domherrar mm.

    SvaraRadera