Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 3 december 2011

Nu skrämmer jag upp mig själv här i mörkret på landet.........



Här sitter jag på säteriet och kollar på nätet, och jag blir alltmer uppjagad, för nu tror jag när mörkret ligger skrämmande svart utanför fönstret och det är tyst i huset och brasan har falnat, att ett hot mot mig finns därute, och historier jag hittar här gör det ännu mera verkligt, och detta är då icke likt mig?????


Nu får jag slå igen detta verktyg för idag , annars blir jag ännu mer rädd för såväl det ena som det andra.......
Godnatt alla ni önskar HS

1 kommentar:

  1. Kära Honorine! Det är troligen icke du själv som skrämmer upp dig. Utan dessa så kallade juveler, hade troligen aldrig tanken föresvävat dig att du skulle företaga dig en liten titt på detta nät. Jag har nu i och för sig, aldrig någonsin sett någonting annat än ett rutmönster i olika storlekar, då jag plägar titta på nät. Varför jag nu gör detta, kan man stilla fråga sig, men jag vill liksom alla andra vara en aning modern. Jag kan i förtoende sagt uppge, att detta giver mig absolut ingenting.

    Låt nu detta så svarta mörker få vara i fred från dina skrämmande tankar. Allt som finns där, kommer att förbli där, vare sig du vill det eller ej. Låtsas icke om dem, så får du vara i fred. Du har ett oändligt antal bevis på detta, då du tydligen aldrig tidigare lagt märke till detta. Den som vill testa ditt mod, skall icke på ett sådant sätt få övervinna en Grevinna som Honorine Stiernspetz. Tänk på dina så ärevördiga gener, som härstammar från mandom, mod samt morske män. I dag är vi ju som bekant emanciperade. Således kan man tillägga kavata kvinns till detta så uttjatade mantra,
    hälsar dig Rubina, som kommer som ett spjut om du påkallar hjälp. MIG skrämmer då ingen, vill jag härmed påstå.

    SvaraRadera