Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 5 december 2011

Victoriaordens höstmöte....

Nyss hemkommen från stan där Victoriaorden hade årsmöte på Sällskapet ! En trevlig och väl genomför d tillställning med idel ädel adel, och där Greve Silerstolpe talade om vikten av att fira våra högtider och vara stolta över att som kungen säger: För Sverige i tiden! Det hela slutade med Hästens skål, dvs alla slängde sina tomma glas bakom stolen så det hördes ett väldans kraschande! En gammal tradition som orden värnar om......
Jag känner mig aningens uppspelt efter denna härliga kväll, fri från plikter och angagemang, bara att få vara är rätt behagligt ser jag nu, efter en slitig hösttermin....

Funderar på om jag ska ta och promenera upp till Ollonberga och se om Allan vill ha lite sällskap i vinterkvällen, och kanske bjuda på min nya favorit.äggtoddy?
Samtidigt kan jag klämma honom lite på information om mina sk"smycken" som skickats mig med post...Vet han något så ska jag ikväll ta reda på detta säger en upprymd HS

5 kommentarer:

  1. Herre Jistanes, kära Honorine. Ett sådant makalöst nervkittlande formligen äventyr du nu påtar dig i detta så infernaliska vinterland. Att på egen hand taga dig upp till själva Ollonbergstoppen, garderad med enkom äggtoddy. Hur pass farligt kan nu detta vågspel bli, undrar jag ytterst oroligt. Att sedan ge dig in på detta pressande av hans pulsar, är nu en gång något jag kallar ett ädelt hjältemod. kanske du borde medtaga en aldrig så liten bandspelare, så att du har ordentligt på fötterna i form av bevis, som han sedermera EJ kan neka till, om det skulle behöva gå så pass långt. Om jag intet hör från dig inom de närmaste 2 timmarna, kommer jag att vidtaga åtgärder, som EJ är till Allans fördel. En enda liten signal till Själve Översten är tillräckligt för att han omedelbart lyder mina direkta order.

    Att så oansvarigt bakåtkasta dessa så dyrbara glas, för att sedan skylla detta på hästarna, anser jag vara ett rent och skärt fördärv av Guds nåde!!! KAN verkligen Victoria ha uppskattat detta??? Det kan ej heller hjälpas att denne Greve Silverstolpe håller sig med detta ofog, detta till trots att det är hela Svenska folket som får bekosta slynglarnas leksaker.

    Att det är ytterst angenämt att få dväljas bland idel ädel adel, är ju trots allt självskrivet, för var, om icke där, är du hemmahörande???

    Det är rent hänförande ljuvligt att du så pass ordentligt kunnat få tillbaka en stor mängd av din styrka efter detta kalas. Då är du troligen idel öra, då Allan stammar fram något som egentligen INGEN vill veta. Bär dessa smycken så pass nära hans ögonglober, till dess att han formligen skelar, för att på så sätt framtvinga den så svarta sanningen ur hans vid det laget, så torra strupe. Låt samtidigt denna så hägrande äggtoddy stå så pass nära, att det gyllene skimret från denna, svårt frestar honom. Vifta gärna med din så armbandsprydda handled, framför sagda dryck, så att en ljuvlig arom uppstår,
    hälsar dig en som håller ena tummen för dig.
    R v O

    SvaraRadera
  2. Där kom jag upprymd och glad, men den förbenade Allan valde att ICKE öppna portarna för mig, jag tror nämligen att han var hemma!!! Inget svar på telefonen? Jag fick mig en skön promenad i vinterkvällen, det var de hele....

    SvaraRadera
  3. Där, kära Honorine, har han nu omtalat att han ICKE haver rent mjöl i en av hans påsar. Detta tål nog att granskas på ett litet finurligt sätt,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer med dig , visst är det något märkligt??????

    SvaraRadera
  5. Kanske det är dags för dig och Julius JR att slå edra så kloka huvuden tillsammans, kära Honorine!!
    Jag vet att du har ett starkt utvecklat sinne för att ta reda på de verkliga bakgrunderna till sakers sammanhang. Tydligen Julle haft den stora turen att få ärva dina anlag i rakt nedstigande led. Troligen är det därför han nu en gång valt det yrke han haver.

    Kanske det är dags att ta reda på om paret Allan och Ruths efternamn ÄR Ollonberg. De kanske i själva verket är några helt andra som du icke vill ha i din omedelbara närhet. Kan det vara så illa att du vid något tillfälle ordentligt nedtrampat på en eller flera tår, som blivit ordentligt ömma då din sylvassa klack borrat sig fast i dem??

    Se över vilka eventuella gemensamma bekanta ni har. Julle har troligen möjligheter att efterforska det från ställen du ej haver möjligheter till.

    Detta blir då allt mer spännande vartefter dagarna förlöper.

    Se till att ha en riktigt god nattsömn, så att din hjärna är i högform. Giv ävenledes akt på dina drömmar. Kanske de kan peka ut åt vilket håll du eller ni skall spana,
    hälsar dig,
    Rubie, som troget står vid din sida. I synnerhet NU!!!!!!

    SvaraRadera