Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 18 december 2011

TOIVO har landat i NewYork istället för på Arlanda..........vad gör jag nu....

Men är det inte som förgjort? Nog trodde jag väl att han skulle kunna byta plan i Zurich, och gå från ena gaten till den andra, han är ju vuxen mannen. Men hur det nu kom sig, detta får jag naturligtvis tala med Swiss om, de måste se till att ingen utan rätt biljett blir ombordsläppt!!! Nu hade han ju smoking och var lite glad i hatten och ja, han snurra väl till det hela????

Nu har jag precis talat med Svenska ambassaden i NewYork, för han kommer ju inte in i landet utan vare sig Visa, biljett eller pengar! Så nu sitter han fast på flygplatsen, och en personal från Ambassaden är där ute just nu, och ska försöka bringa klarhet i allt detta, och köpa en biljett hem igen, men den måste JAG betala, tacka vet jag förr i tiden då den Svenska ambassaden stod för både mat och logi om det knep......

Nåväl, jag sitter här i Nice i ständig telefonkontakt med såväl Hornberga som USA........

Det här "ordspråket" tror jag då inte för ett ögonblick på!



Nu måste jag inta en lugnande Cappucino mellan telefonsamtalen.


Och vad det anbelangar Roger Moore så har han lämnat landet för att flyga till hustrun i London där de numera har sitt viste!....Bara så hon vet det, bästa RacerRubina!!!! Där är vi ense , då det gäller fortkörning!

Gasen i botten racerruban hälsar HS

4 kommentarer:

  1. Men Kära Honorine. Är det dock icke dags att avläsa lössen från dessa Amassadörer?? Tala om för dem med så pass myndig stämma, att denne så ruskigt Finländske man sprungen direkt ur urskogarna, icke så väl kan omhändertaga sig själv. Är icke DET behjärtansvärt nog??? Skall en ensam fattig liten öde Grevinna nu behöva ta sig ett större banklån, för att få hem denne dräng, kan du ju kanske undra lite högt i själva telefonluren, samtidigt som nu snyftar högt på passande ställen. Du behöver kanske icke gå så pass långt, så att du påstår att denne vilsne Toivo är direkt förståndshandikappad, men kanske näst intill.

    Det är en oherrans tur att detta Cappucino finnes i så pass rikliga mängder, att du kan finna en slags tröst i dessa koppars innehåll.

    Har du nu en sorg i ditt så hårt arbetande hjärta, nu då denne charmör hemfarit till hans rättmätiga ägarinna?? Jag misstänker att denne man lite då och ibland, bara MÅSTE slita sig loss från dessa så äktenskapliga band, för att få ha lite lajbans, som en del plägar säga. Jag för min del skulle då ALDRIG ta ett så pass vanvördigt ord i min mun!! Nu är det ju på det lilla viset, att jag faktiskt TROR att det går alldeles utmärkt att enkom vara kamrat med en man. Jag vet att du nu baxnar, då jag så pass ärligt framsäger detta. Om bleka sanningen skall fram, så är det den så väsentligt lilla nätta Svala som omtalat detta för mig. Så jag har väl inga andra val, än att påtro henne,
    hälsar dig en ytterst ödmjuk,
    racerRubina.

    SvaraRadera
  2. Instämmer till fullo i detta prekära ämne, jag och Roger ÄR goda vänner, inget MER! Vi har känt varandra i så många år, han umgicks ju med salig far redan på den tiden förstår du, så han har liksom alltid varit som en i familjen. Detta har Icke hans hustru förstått, utan ser mig som en rival, jaja jag har ju icke utseendet emot mig kan jag väl ärligt säga , men till det att han och jag........mon dieu!

    SvaraRadera
  3. Men å andra sidan är du troligen väl medveten om att kvinnor kan vara infernaliskt elaka mot varandra, kära Honorine. Fortsätt att ha god kontakt med "storebror", VAD än Hustrun säger. Man KAN ju tycka ett det är en aning märkligt att denne Roger icke kan omtala detta för henne!! Nu blir ju således alla era möten liksom "smutsiga" på något vis. EJ att rekommendera, må jag då säga,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  4. Han är en mes i denna fråga, dansar hustruns märkliga danse , precis som de flesta män skulle jag vilja påstå...............

    SvaraRadera