Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 8 oktober 2011

Dagen med stort D är här......

Guten morgen! Good morning!
Tack för det stora antalet besökare igår, jag måste kanske slipa ännu mer på min ryska, ja, det får bli då Julius Jr. är hemma, för det är faktiskt han som varit min privata läromästare.Att tala detta språk är på intet sätt lika gruvligt som att skriva, men , men trägen vinner......

Till  dig, unge man, säger jag bara så här: tack ska du ha, jag är en ytterst modern kvinna, och dureformen  togs här på Hornberga in för säkert fem år sedan, så  vi lever då icke bland de gamla mumierna, om du nu trodde detta.
Jag kan i förtroende berätta för dig att min kära saliga faster Regine red barabacka mellan Hornberga och Budapest under första världskriget för att bistå  de krigsdrabbade med sin kunskap i sjukvård!!!!!!!
Starka och moderna kvinnor i släkten, som sönerna är och har varit oerhört stolta över.

Nu till dagens lunch! Bergy ringde sent igår och berättade att vare sig hustru eller barn kunde infinna sig , då de drabbats av bacillusker och låg nedbäddade.
. Så trevligt då, ja, det tänkte jag, men sade naturligtvis: nej, men så trist Bergy, hälsa dem så gott!
Då fortsatte han berätta att han hade ett par andra goda vänner som kunde eventuellt tänkas komma med ifall jag gav ett godtycke......
Spännande, spännande?????
-Jag kan fråga Henric Christersson , han är..
- Jaaaaa skrek jag i luren, så kolosalt trevligt att få träffa honom här hemma, denne charmanta pojk från Grisslehamn.., då ska jag be honom läsa något ur Doktor Glas....
- Ja, och så har jag ännu ett ess i rockärmen fortsatte Bergy....
Vad säger du om jag säger .....Lars von Trier.....?
- Fy for faaan! aldrig i livet, inte denne man på mina ägor igen, han har behandlat mig på ett ytterst ovärdigt sätt.....NEJ,NEJ och åter NEJ!

Jag känner att hjärtklappningen sätter till bara jag tänker på detta samtal....
Nåväl, nu kommer Bergy och Henric hit och det kommer att bli en lunch av sällant skådat slag.

Arne och Toivo och Lilla Elsa är i full gång med bordplaceringar, dekoreringar, och matlagningar. Här ska det luncheras mina vänner.
Här kommer lille C-J nymornad och glad, skönt att få vilat ut hemma hos mamsen eller mummy som vi prefere numera.

Idag sjuder det på Hornberga säteri ska ni veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar