Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 21 oktober 2011

Fotoserien byggs på...och den blir alltmer spännande....

Efter en underbar dag i skog och mark så blev jag inspirerad att fortsätta med min fotoserie om Max och Dolores.
Här har Max lagt fram en ring till Dolores för att visa henne sin kärlek. Själv är han blyg och har tagit plats under bladet där han inväntar svaret med darrande kropp.
-Svara ja ropade de tre äpplena som stod i närheten. Det var Signe Tillish som var dagen till ära iklädd en blomhatt. Ingrid Marie skojade och satte den vackra ringen med gnistrande stenar på sitt  huvud.Den lilla busige Åkeröpojken bara stod och småflinade spjuveraktigt.

Ja, hur ska det sluta? Kommer Dolores att säga ja, och det blir Happy Ending, eller ???? Fortsättning följer , och jag är lika spänd på det som jag antar att ni är????
Nu väntar jag bara att sönerna ska komma hem, middagen är klar, Toivo har bakat lite gott Dinkelbröd, medan Lilla Elsa har bräserat njure och gjort en satué, och sedan blir det Tirmisu till dessert, jag känner att det börjar kurra i magen............HS

3 kommentarer:

  1. Jaa Honorine. Vad annat kan man säga, än att detta är en så skir liten romans, som rör mig till tårar. Denne lille blyge kålmask som så näpet skyler sin lilla lekamen under ett löv med förväntansfullt rodnade kinder, är helt enkelt underbar. Måtte nu bara Dolores tacka ja till hans frieri.

    Hans äppelkamrater är då ena riktiga vänner. Också de väldigt rara. Men det är ju klart, att hans vänner är så som lilla Kålis. Kommer någon av dessa vänner erbjuda dem ett hem?? Kanske Ingrid Marie har ett litet kärnhus att hyra ut?

    Denna middag som väntar på er, upplevs mer som en förlovningsmiddag,
    tycker,
    Rubina som anser att denna fotoutställning blir något utöver det vanliga.

    SvaraRadera
  2. Här tackas det för dina vänliga rader i ämnet!
    Men ska man ställa ut i Berlin så måste det vara ngo alldles nytt och exotiskt, och då passar detta udda kärlekspar alldeles förträffligt.
    Ett kärnhus, ja det tål att tänkas på, mycket intressant idé på min ära. HS

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram mot att få läsa världspressens recensioner då du haft din vernissagedag. Här kommer du, bästa Honorine, återigen göra dig ett namn. Nu inom fotograferingens ädla konst. Dessutom kommer dessa nya filmstjärnor bli erbjuda stora roller från Disneyproduktionen. Här har du ett uppslag till en sorts Lady och Lufsen. Det skall bli mig ett sant nöje att få skåda på cinemaatografen,
    hälsar dig,
    Rubina

    D

    SvaraRadera