Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 24 oktober 2011

Vem bultar på min port.....

Jaha, så var det åter till vardagen igen! Mina vänner, här är förberedelserna igång med full intensitet inför den största av årets firande på Hornberga! Nämligen Halloweenfesten! Vem blir räddast? Vem är fulast? Vem blir fullast höll jag på att slinta med pennan.......

Arne och Toivo är glada som små barn , där de springer upp och ner för vindstrappan med kartonger av utklädningskläder, dekorationer, och gamla sunkiga kvarglömda pumpor från förra årets fest.

För Arne är det första gången han firar med oss, och han suckar och tycker att det verkar då onödigt dyrt med kalas så här snart inför jul och allt.........Men Toivo som vet hur festligt det brukar vara , han lyser som solen själv denna gråvädersdag på landsbygden.

Lilla Elsa kom med bild på årets tårta från Bageriet i samhället, och frågar hur många hon ska beställa?
Ta du 10stycken säger Toivo!!!
- Men, vem bestämmer här? Har tjänstefolket tagit över allt?
- Ursäkta frun, jak tykker para det är siiitgoda de där tårttårna han gör.
- Beställ 6stycken, vi blkir ca 40personer med några till och från.
Och du Toivo får vara så god att peställa dina egna tårttår!!!!!!
- Ja frun men sir du, jag är para så siiitglad att det plir fest igen!!!

Det ringer på stora porten så ihärdigt, och då jag ser ut genom fönstret i stora hallen så far en taxibil härifrån!!!Mitt hjärta bultar och min undran är naturligtvis öm det är någon som jag ICKE vill ha besök av???

Jag ber Lilla Elsa gå och öppna, och in kommer .............................?????????????
Jag tror jag svimmar...........
- Ge mig luktsaltet Toivo, men fort!!!!

1 kommentar:

  1. Jaa kära Honorine, visst är det ett rysligt trevligt ståhej med detta halloweenfirande. Det är bara synd att det icke finnes ett Svenskt namn för denna händelse. Vet du. Ibland känns det som om vi bodde i själva Amörkat. Det finns snart sagt bara Amrökanska ord för de flesta ting. Nej gud bevare mig för detta påfund. Fram för det Svenska språket så det icke snart faller i glömska. Och som folk stavar sedan!!!
    Ja, nu får du faktiskt ursäkta mig, men jag bara måste ta upp en viss väldigt obehaglig person i detta sammanhang. Jag vill trots allt icke taga denne mans namn i MIN mun, men du vet vem jag menar. HAR du någonsin sett en person stava mer undermåligt än denne man??? Jag bara frågar. Sedan må han stalka bäst han vill. Han är hjärtligt välkommen hem till mig. DÅ skall det bli frågan om regelrätt rättstavning på min ära. Jag är då ICKE det minsta rädd för honom.

    För att återgå till din kommande fest. Du undrar vem som kommer att vara fulast på den. Nja, jag har mina funderingar. Nu vill jag ju icke så där rakt fram säga vem jag grunnar på, då den så rare Julle är mig så hjärtans kär. Han bör snarast söka sig till en rar och vän kvinna. En som mer påminner om hans dyra moder.

    Jaha!!!!! Så det är till att bara beställa ett passande antal tårtor nu av den så Finländske Toivo. HUR i hela fridens namn kunde han ens i sin vildaste fantasi, tro att detta var möjligt?? Bra att du genast slog näven i bordet å det bestämdaste. 10 TÅRTOR!!!! Va falls??
    Skulle jag se den så allra mista tendens hos själve Översten eller Camina, skulle det vålla dem MYCKEN obehag, kan jag garantera.

    Anledningen till att jag talat så febrilt, beror enkom på att du nu satt en viss skräck i mig, då det knackade så infernaliskt på din port, samt att du i din iver, eller fasa bortglömde att tala om vem det var som stod där utanför. Nu får jag således ägna mig åt mina privata fasansfulla fantasier. VEM KAN DET VARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nu då jag blev så ytterst nervös, behöver tydligen icke pedikyrdamen inställa sig här på Rubinsteinska, då jag redan bitit ned mina naglar ända ned till bara fingertopparna. Detta gör nu ohyggligt ont.

    Jag emotser nästa kommunikè för att förhoppningsvis få klart för mig vem som så oanmält visiterar dig,
    Hälsar dig en skakig,
    Rubina von Oben

    SvaraRadera