Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 3 oktober 2011

Lugnet är återställt här hos oss på säteriet....men

Godmorning friends!
Sovit som en medvetslös , och vaknade av den ljuvaste doft och kaffebricka på sängen.
Toivo stod där och sken som solen själv, trots de neddragna rullgardinerna.

- Nu ser du frun, nu är jak hemma, så inte plir det nåke mer pökerier här int.Hon kannn vaara lunggg nu.
Så ställde han ner kaffebrickan med en kanna nybryggt, doftande alldeles förtjusande kaffe som jag längtat sååå efter.
-Nypakt frun, jak har pakat hela morgonen! Pärkakor frun!!!

Han lös som en sol och jag kunde bara le stort tillbaka. Ordningen är återställd hemma igen.
- Här är dagens tidningar frun, men det står para siiiit i dåm, tro mig! Om frun vill kan jag perätta en jakthistoria som är helt sann?

- Tack snälla Toivo för all din vänlighet, men jag tar gärna mina tidningar, och så spar vi jakthistorierna till ett annat tillfälle!
- Syll dig sälv frun !
Och så avtågande han med högburet huvud ut ur mitt sovgemak.

Det första jag läser är att Calle och Silvan varit ute och gjort bort sig igen!!!!Åneeej. inte nu igen. man kan tydligen icke få tänka på sig själv ett ögonblick förrän de hittar på något galet.
Calle har rest ner till en diktatur och där dekorerat diktatorn med ett ordensband, för hans generositet att skänka pengar till Scoutrörelsen??????Mon dieu säger jag upprörd från min paulun. Den lille Thernet, har han ingen som helst koll på vad dessa två gamlingar hittar på? Tacka vet jag då den äldre vithåriga damen skötte om dessa människor, hon var rapp i tungan och snabb i huvudet, och kunde avstyra deras påhitt för det mesta iallafall.
Så fort jag intagit min frukost så ska jag ringa ut till Slottet och be att få tala med den lille monarken himself!
Och snälla Silvan, när du ger dig iväg ut så där hals över huvud, varför sätter du på dig ett hästtäcke för att skyla din späda kropp. Har du glömt Lars Wallin ???????Hallo!!!!!!!

Nu är grevinnan upprörd igen, och det är ett gott tecken, då får samtliga organ i kroppen sig en "rash"
En liten hyllning till allas vår Silvan, hon kan när hon vill!
See you! HS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar