Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 21 oktober 2011

Polsk riksdag..........

Ja, jag har inte lagt mig ännu, utan svassar omkring här i salongerna med en cigarill i handen. Omöjligt att sova. Ute är det kolsvart och lite duggregn, och ni som bor på landet vet att svart är svart här!
Nu har jag såväl både druckit och rökt alldeles för mycket, men det gör jag alltid då jag är uppjagad.

Men efter middagen igår som var avslappnad och gemytlig så satte vi oss i bibkioteket  och tog upp de ämnen som är aktuella här i huset.
C-J tog först till orda.
- Härligt att vara hemma mamsen, och tillsammans med hela familjen, inget går upp mot det egna hemmets lugna vrå.
Och fortsatte han, jag tycker inte att du ska oroa dig så mycket för Julle och mig! Vi är vuxna män, och vi har alltid läget under kontroll! Var inte så snabb i tanken , utan relaxa mamsen, inte fara iväg så där så fort något inträffar.
Bry dig inte om den där Frank, eller stalkern som du nu säger! Med min läggning så vet jag att det finns en del människor som kan bete sig dumt och vara oberäkneliga, men jag lovar dig att du behöver inte oroa dig för vare sig honom eller någon annan. Han skämtar lite, vill skoja med dig kanske? Se om du blir rädd?
Strunta nu i honom, en vanlig småbuse, som inte gör en fluga förnär. Promise mamsen!
Han kom fram till mig och gav mig en kyss på kinden, för att visa att nu var detta avklarat. Jag kände hjärtat slå fortare, och samtidgt så insåg jag att min yngste hade helt rätt i det han sa. Det är bara jag som far iväg i tid och otid!!!!!
Julle harklade sig och fortsatte:
Kära mamma, jag har länge velat tala med dig om Fiona. Vi träffades faktiskt i Ryssland för snart ett år sedan. Vi har utvecklat vår vänskap till äkta kärlek, och det känns helt rätt för oss båda. Jag önskar att du skulle vilja träffa henne mamma. Du skulle bli stormförtjust!
Vänta ! Han hämtade en kasse och gav den till mig!
En present till dig från Fiona, jag har berättat om dig mamma, hur fantastisk du är, och.....
Jag stirrade ner i kassen och där......

Där stod en gipskatt och glodde på mig!
Jag satte cognacen i halsen,men Julle bara fortsatte att prata.
Mamma, hon är konstnärligt begåvad, som du ungefär, och den här har hon gjort till dig, då jag berättat att du älskar kattor. Säg att du tycker om den?
Jag kunde inget säga då utan nickade bara, och det tog han som ett gott tecken, och kysste mig på båda kinderna.
Jag visste väl att du skulle tycka om henne! Hon är helt underbar, när kan jag bjuda hem henne?

Jag lyckades samla mig och tittade åter på katten, och fick ur mig:
En Halloweenbjudning kanske, skulle det passa?

- Men Gud va kul mamsen tjoade C-J, då ska jag höra med Kristian om han vill komma, ja en ny skittrevlig kille som är vice president på ett stort företag i London.
- Och jag mamma, så underbart det ska bli, du kommer bara att älska henne!
- Jaja en sak i taget, nu behöver mamma en liten cognac till, det har varit en lång dag för mig.
Ja så gick det hela till, och så har jag gått och stått och suttit här i salongen hela natten och funderat??


Och salig far blickar fundersamt ner från väggen och ser ut att tänka som jag!
En kvinna som gjort en gipskatt till sin kärastes mor, vem kan det vara??????  HS

6 kommentarer:

  1. Backa bandet för faan. Ööhh Carl-Jan. Va skådar mitt norra öga? Du behöver väl inte spela så jäla fisförnäm och dra omkring med nån jäla Kristian. Va han president ellerva? Kom nepå jorden, eller hållerru på silar? Ingen vetti menska kan väl snacka me en sån snubbe. Här har ja rakt av friat till dej, åsså kommerru här å..... Dissepojnted evajae. Basåru vet de. Men den som väntar på nåt gott, kommer att bli rikt belönad av mej grabben. Fösörrö ja VET varu bor. Tare nuba lungt Harry. De e inge hot. Bade att ja vill att du ska få en shadde å träffa mig. Ja e en hyvens grabb skaru veta. Härere inte frågan om nåtru inte vill. Du ska ba få en reko schangs. Kan ru inte tarej till stillot å ta ett snack me mej. Ja ä altid anträffbar. Permis ere inte tal om än så länge.
    Pussokram
    Gullefrank

    SvaraRadera
  2. Men KÄRA Honorine vilken avskyvärt FUL kisse denna Fiona åstadkommit. Eller kan det rent av vara ett självporträtt?? Huserar den väna damen i det så Ryska landet?? Warum?

    Det var ett utmärkt förslag att bjuda hem sagda dam till just Halloween. Då behöver hon icke så mycket tänka på hur hon skall kläda ut sig, för att på ett så effektivt sätt som möjligt, skrämma dig från vettet. Hon kan helt enkelt bara komma så som gud nu en gång avsåg att skapa henne.

    Jag får en stark obehagskänsla av att de båda gossarne överrumplade dig. Och detta till trots att du så rikligt stärkt dina så Franska nerver med Cognac. Det enda jag kan utbrista i, är ett: VE OCH FAAAAAASA!!!

    Kanske du då skall passa på att inbjuda det äkta paret Ollonbergs samtidigt. Kanske då Fiona får en aning kalla fossingar. Och glöm inte för allt smör i Småland, att framtaga den makabra kissen. Annars är det nog av stor vikt att se till att den ICKE står framme, då både Callas och Nilsson kan, dels ta skada av den synen, och dels kanske gå till en oherrans attack mot den. Och DÅ min vän, kan det ju hitta på att hända att denna katt går upp i limningen så pass mycket, att den EJ går att återställa. En sådan olycka vill du troligen icke skall ske???

    Jaså Carl-Jan har åter igen en ny kärlek. Denna gång låter det ju icke som fy skam, då han uppbär denna formidabla titel. Samtidigt vill jag passa på att säga, att det är bra att icke Carl-Jan verkar tagit någon skada av denne så obehaglige stalker. Det kanske ändå är som han säger. Att du kanske gör ett berg av ett sandkorn. Den mannen lär du ju troligtvis icke mer höra något från, för han har väl ändock NÅGON skam i kroppen, får vi väl hoppas på. Särskilt nu, då han så öppet deklarerat att han har en ny kärlek. Därför kan du nu troligtvis avsluta din rundvandring så här på natten, för att taga din en liten tupplur i den äkta paulunen,
    hälsar dig,
    Rubina.

    SvaraRadera
  3. Ja, vet du kära Rubie, jag har precis samme tanke angående Halloweenfesten, hon ska skrämmas från vettet den kvinnan och så är vi då av med henne, och hon får gärna ta gipskatten med sig......

    SvaraRadera
  4. Och till dig Frank säger jag bara så här: TRO ICKE att du kan skrämma mig mer! Jag har kapacitet att se till att din tid i fängelse kan bli så vidrig som du inte visste att det fanns en möjlighet till. Sååå knip igen ditt fula tryne, för nu biter inte dina hot på oss hälsar Honorine Stiernspetz med söner!

    SvaraRadera
  5. Ojojoj så ynklit de er å höra löss hosta. Komann Honorinetanten. Här finns reschöscher såruvet.

    Livrädda Frank

    SvaraRadera
  6. Kära Honrine. Kan icke denna Halloweenfest gå av stapeln i det så kolsvarta mörkret. Då denna oattraktiva dam skall placera sina 42:or innanför de Honbergska trösklarna (som hon för övrigt inget där har att göra). Kan då icke denna förfasliga gipskatt diskret placeras ovanpå en dörr, för att sedermera bara likt en olyckshändelse, falla ned på denna dams troliga hatt. Sådant kan ju som bekant få alldeles förfärliga konsekvenser. Kan det vara något att gå omkring och smågrunna på,
    undrar,
    Rubina v O

    SvaraRadera