Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 16 oktober 2011

Toivo saknar sin matmor.....

Detta kom till mig på faxen nyss: Hörru du frun eller bånschor kanske jag ska säga!
Nuhar jak pakkkkkkat pärpajer, och jak saknarr frun, ingen roli att vara på Hornberga, hästarna är lesna, och Aarne han sitter para och tittar efter stalkers, men jak tror inte det är nån fara för livve frun, så kåm nu hem snälla Grevinnan från Toivo. Årevor!

Lilla människa, jag blir aningen gråtmild, tänk att han är så rar den lille finske mannen!! Ja, nog längtar jag hem alltid, och hans pärkakor, med en kopp franskrostat....mon dieu! Hur ska jag göra? Undrar en förvirrad Grevinna

3 kommentarer:

  1. Men kära Honrine, så du rör mig till handflatsstora tårar. Men detta är ju rent förskräckligt. Att en tvättäkta Grevinna skall behöva HA det detta viset. Jag har nu suttit och bläddrat både fram och tillbaka i adelskalendern, men EJ funnit någon som lidit på detta så brutala vis. Och ALLT enkom beroende på detta monster till stalker, som jag för övrigt icke så säkert vet vad detta ord betyder. Men eftersom du använder detta, utgår jag från att det är korrekt.

    Tyvärr måste jag dock komma med en liten men dock reprimand, gällande den så Finländske mannen Toivos Franska uttal. ÄR icke detta under all kritik?? Nåväl. Det är ju som man plägar säga, tanken som gäller. Och visst är den gode mannen omtänksam. Jag kan ju förstå att det kan kännas en aning meningslöst att stå där och framställa alla dessa kakor och pajer, utan att dessa kan serveras Grevinnan. Nu vet jag ju dock av egen bitter erfarenhet, att den gode Översten formligen frossar i dylika bakverk. Men troligen är ju icke tanken denna.

    Jag kommer att hemkalla Översten för ett par dagar, då det finns ett oherrans massa arbeten som väntar på hans inaktiva händer. Då detta är utfört kommer jag att återbringa honom till Toivos garde. Det är samtidigt hälsosamt för Överstens numer lite sköra hälsa, att icke hela tiden vara allt för nära dessa Koskenkorvabuteljer. Han har nu en gång en viss benägenhet att titta allt för djupt i dessa, som man milt uttrycker detta prekära problem.

    Då du så förtvivlat undrar hur du skall göra, då det gäller den så Franska visiten, anser jag min blygsamma person, att du skall se till att återvända hem till de dina. Det är bättre att vara mitt i stormens öga, än att få eventuella berättelser om hur allt avancerar, likt en halvkväden hörsägen.

    Tag den enfaldiga tjuren vid hornen och visa att du är av den rätta ullen. Jag kan komma ditfarandes i rödaste rappet om det så skulle vara av behov.
    Jag kommer då att vara rustad upp till tänderna. Jag tror mig kunna dräpa honom enkom genom att KRAFTIGT läsa lusen av honom. Att leka med en rosenrasande Rubina, är nu något man enkom gör EN gång.

    Sov ett par dagar på saken, för att sedan komma fram till det rätta beslutet. ENADE VI STÅ, SÖNDRADE DE FALLA!!!!!!!!

    Peppande hälsningar,
    Rubina Algotte

    SvaraRadera
  2. Tack för de visa raderna från dig Rubina! Precis vad jag behövde höra i detta nu. Jag går sönder av oro genom att bara sitta här och våndas av oro och ilska. Jga tar mig en genomtänkare under dagen, innan jag bestämmer mig! HS

    SvaraRadera
  3. Nu Honorine då du sansat dig, kommer du att kunna fatta det rätta beslutet som i ett huj. Allt kommer att bli till det bästa, oavsett vad du kommer fram till,
    hälsar dig,
    Rubina

    SvaraRadera