Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 10 oktober 2011

Det har smugit sig in en katt ......

Upprörd  på bristningsgränsen till vansinnig är jag denna morgon!
Vad jag trodde var en glad och skämtsam gamäng, visar sig vara en riktig skitstövel, ja ursäkta språket, men nu är jag riktigt upprörd och förbaskad.
Tur säger jag att jag har min gode vän Överkriminalkommisarien Lek  att ringa till.
En STALKER säger min vän Rubina att det kan vara, ytterst obehagligt iallafall.
Jag har nu bett Arne såväl som Toivo att säkra våra dörrar och infarter på Hornberga, och nu ska jag telefonera till Kabul, och be min Julius Jr. komma hem för att reda ut detta.  Det må väl vara viktigare än att sitta bland rebeller i bergen och glo. Annars ringer jag Bildt Kal själv och rekommenderar honom att ta över sonens arbete.
Jag är så upprörd ,så nu har jag inte ens lust att dricka mitt franskrostade kaffe med en liten nybakad scones med krusbärsmarmelad till( som Toivo gjort förstås, och som är underbart syrlig och god) Nej, händelserna runt mig gör att jag påverkas negativt............................Kanske måste jag ringa min spåkvinna och få en seans?
Frank, Kvistnånting?????????????? Vill du Frank ta din ring och ditt armband och hela din jäkla guldsmedsfirma och dra dit pepparn växer, trakassera inte vare sig mig eller sonen ytterligare, för då anmäler jag dig! Förstått?
Står i mitt tvättrum och blickar ut över ägorna och funderar: måste jag införskaffa mig livvakter nu? Nej, nu går jag och telefonerar sonen, jag är helt utom mig..En stalker som förföljde den kända stjärnan Björk!!
Jag är så glad över det rejäla staket som numera inhängnar våra arealer!
En mycket upprörd Grevinna

4 kommentarer:

  1. Ja, tjena. Frank här igen. Jag ville bara,äähuummm, liksom be lite om ursäkt för mitt språk förra gången jag hörde av mig till dej. En kollega till mej, hon heter för övrigt Awe Lignatt. Hon tycker att jag stavar taskigt. Och så säger hon att jag verkar lite respektlös, då jag pratar med min blivande svärmor. Alltså, ursäkta så mycket damen da.

    Jag börjar få det intrycket att du så smått lider av någon sorts noja då du börjar svamla om snutar och fan vet jag. Och det där läbbiga staketet som du har, ser inget vidare ut. Nu hade ju inte jag tänkt mig att grensla det, så jag fattar inte varför du visar upp det. Den enda som kan bli skrämd av sånt, är väl den där skittråkiga kärringen Rubina. Va fan är det för namn jengklen???

    Det där armandet kan du ju se dej om i stjärnorna efter. Jag vill bara ha Carl-Jan. Punkt. Har tanten fattat det? Nu ska ja dra ut och halsa en djävla massa bärs. See you.
    Frank Ädelkvist

    SvaraRadera
  2. Men bästa Honorine. Detta blir dock mer och mer fasansfullt. Jag tänker givetvis på denna så ruskiga man ni fått på halsen. Det är utmärkt om du så snart det bara går, får dit denne Överkriminalkomissarie Lek. Han kan säkerligen behändigt svinga sin klubba över detta moster, då han dyker upp. Det är också mycket klokt av dig att hemplocka Julius JR. Det är nu han behövs som mest för att på alla säkra sätt beskydda både mor och son.
    Tror du att Bildt Kal är kunnig i rebellernas pyssel? Annars kan han väl ta en snabbkurs i vad de nu gör där i Kabul.

    Dessa så ädla män vid namn Arne samt Toivo, skulle jag med ett enda ord kunna beskriva som RIDDARE!!!! Ä
    Att så ädelt beskydda sin husmor, är nu en gång något jag högt aktar.

    Då jag nu åter igen stavar mig igenom din så akuta kommunikè, kan jag se att du kallar detta monster för Kvistnånting. Jag uppfattade hans namn så som Ädelkvist. Det ser i mina starrskadade ögon mer ut som om han vore någon slags kvasiadel. Kan jag ha fel där? Jag tänker på namnets inledning: ÄDEL.

    Hugaligen så fel jag måste tänka i detta fall. Han kan ICKE växa på en halvadlig gren, även om hans namn slutar på: KVIST.

    Jag rekommenderar dig att dra dina färder mot det lite mer Ollonbergska hållet, till dess att säkerhetsgardet finns på plats,
    hälsar dig en starkt oroad,
    Rubina.
    PS
    Mina gästrum står som vanligt dig till buds, om så önskas.
    DS

    SvaraRadera
  3. Tack för din omtanke Rubina! ja, vem är denne kvistadel egentligen? jag tycker hans språk är så grovt och ohövligt på något sätt så mina nerver är i gungning . Behöver nog ta något litete pulver så jag kan sova inatt. Jga är Allan så taccksam då han ordnade med staketet i somras, och Arne och Toivo turas om att gå vakt tv. Securitas har involverats men de ser inga direkta hot!!!!!! Inga hot! Får man en dåre på halsen så är det väl fara?????

    SvaraRadera
  4. Ja Honorine. Så är nu tyvärr Svea Rikes Lagar konstruerade. Det MÅSTE tyvärr först inträffa något MYCKET hemskt, innan man lyfter på baken för att förhindra vederbörande från att gå till handling. Hur nu den än ser ut. Sorgligt men tyvärr sant,
    säger,
    Rubina

    SvaraRadera