Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 9 oktober 2011

A practical joke.....och jag blev hellurad......

Här sitter jag vid mitt gamla skrivbord och aretar redan med dagens texter, en som skall var uppe på TV4huset senast kl 16.00!!!!!Ni fattar kanske att det är rätt många fjärilar i magen just nu.Att skriva på beställning är en av de svårare konstarterna som finns anser jag, och börjar dra mig ur detta på ett fint sätt så fort som det är möjligt. Men så finns då fåfängan där.....jag är då ändå duktig på det jag gör...bla bla bla....
Nåväl, jag blev grundlurad igår av en för mig nära vän....Hon är helt otrolig!!!! Nu talar vi om en som har många gåvor, och jag köpte en av dem, bra bra bra säger jag bara!!!!!!!!
Den dag då hon får sitt stora genombrott ska jag berätta hela historien, men till dess så is it a secret, a topsecret................
Nej du kära Grevinna och likadels hårt arbetande kvinna så är det bara att trycka sig ne på salig farfars skrivbordsstol och fortsätta....Have a nice day, see you! HS

PS Bergy var rätt ocharmig igår, med sitt gnäll över sin sjuka fru och barnen därhemma!!!DS

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna att du klarade med att leverera till TV4 huset. Det får vi väl höra talas om, en vacker dag. Kram Kristina alfonsius, en av dina beundrare.

    SvaraRadera
  2. Bästa Kristina! Ödmjukt böjer jag mitt huvud och tackar dig för din vänlighet! Det behöver en sådan liten kvinna som jag höra, ofta, ofta! Du förstod precis att ge mig ett vänligt ord i rättan tid. Bara detta att ger dig tid att hålla dina tummar? Det känns i mitt petit cor ska du veta. Jag sitter i bilen med manuset fladdrande runt omkring mig, då min chaufför Toivo envisas med att köra med neddragna vindrutor....i detta väder! (ja, han röker i bilen är förklaringen)på väg mot det dystra huset med de många fönstren! Vänligen Honorine Stiernspetz

    SvaraRadera
  3. Det finns dock ingen i hela detta avlånga land, kära Honorine, som INTE vet att det är du och ingen annan som kan leverera de absolut bästa manusen till var det vara månne. Nu har tydligen TV4 haft den ytterst goda smaken att vilja sända något av värde. Då väljer de självfallet också den yppersta av skribenter. En sann konstnär skall ju enligt alla konstens regler, våndas, svälta samt hårt svettas fram sina alster. Nu är ju icke jag en dylik, men som sagt Camina är ju ständigt på mig. Hon har i förtroende omtalat för mig, att hon är ett stort fan till dig.

    Att denne så Finske Toivo skall hålla på med sådant otyg, som att RÖKA!!!!!! VET han icke att sådant är av skada? Att sedan göra det i automobilen, så att du blir nödd och tvungen till att sitta i detta så förkastliga korsdrag. Förstår han dock icke att detta kan få till följd att du kan dra på icke mindre än lunginflammation?? Om du vill kan jag sända över själve Översten till den så "pärkaksbakande" Toivo, för att med honom ha ett allvarligt samtal angående just detta. Jag trivs ICKE om jag ständigt skall gå omkring och oroa mig över detta.

    Jag kan icke neka till att du gör mig en smula nyfiken då du talar om ett practical joke. Det låter onekligen en smula intressant, må jag säga. Jag vill ju icke direkt pressa dig på information, så jag får väl tiga still,
    hälsar en trots allt en smula nyfiken,
    Rubie

    SvaraRadera