Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 10 oktober 2011

Usch säger jag......

Visst blir man trött av att se dessa trista politiker stå där och munhuggas i TV. Och i tidningarna och överallt!
Ingen tror på dem iallafall, och varför är de så oskickliga med skattebetalaranas  pengar? Inte kan de läsa, inte kan de ta in vad som står i avtal och vad som gäller för alla andra i landet boende svenskar. Nu är Grevinnan trött på dessa gubbar och kvinnor, bla bla bla.

Det måste ha varit fantastiskt att fått leva i den tid då en folkvald person stod för trygghet och solidaritet!
Och kära salig farfar och far, ni levde under en helt annan tid, men så mycket dynga man får ta del av var dag genom massmedia, det slapp ni, det är jag helt övertygad om.

Jag är som jag tidigare sagt nära på att bli en äkta Misantrop, tur att jag har mina hästar, mina två kattor och en nedra masa Champagne i vinkällaren! Det räcker för mig säger en uttröttad Grevinna

1 kommentar:

  1. Bästa Honorine.!!!! BRA rutet. Där håller jag med dig till punkt och pricka. HUR kan de vara så dumma att de ständigt gör dessa medvetna tabbar, då de VET att det snart kommer att uppdagas. Men å andra sidan gör det nu icke så mycket om det är en man som gör detta. Det finnes ALLTID ursäkter då. Det är däremot en enorm skillnad om en kvinna gör samma dumheter. Det petas omedelbart, samt att dessa fula fläckar ALDRIG går att tvättas ur. OM, säger OM, en man petas från tronen, får han omedelbart ett annat uppdrag, och då talar vi ICKE om ett skitsådant. Där kommer han sedemera att göra en ännu större tavla, som inte bra berör skattebetalarna. Nej, då kan det till och med handla om andra människors liv. Då denne person ställs till svars, sitter denne, oftast man, och blåljuger HELA Svenska folket rätt upp i ögonen, och det utan att blinka. Skulle denne person vid något enstaka fall vidgå ett "misstag", kallas det rätt och slätt för att "ja så skall det ju naturligtvis inte vara".
    Efter detta kommer tillägget, att de inte kan tala om det enskilda fallet, samt att de skall "titta" på detta. Sedan är allt klappat och klart och därmed glömt. Sådant förväntas att man bara tyst skall svälja ned. Om det bara var en gång i veckan, skulle redan det vara nog. Men nu är det ju tyvärr icke så.

    Också detta att man fritt och ohejdat säljer ut snart sagt hela landet, är också något som icke tilltalar mig. Märkligt att det aldrig är fråga om folkomröstningar i sådana fall. Men, det kanske inte fyller någon funktion, då ingen annan än politikerna kan kolla resultaten, om de ids. Saken är i vilket fall som helst redan klappad och klar. Jag tror att det är sådant som kallas för demokrati.

    Det finns ett ordstäv som säger att barn gör som de vuxna gör. Tyvärr har det blivit så även bland de vuxna. Myglar, stjäl, lurar bästa vännen. Kan gå över lik för att få det de vill ha. Och det skall gå snabbt. Om jag får för mig att jag vill ha en ny Jagga, är det bara att snabbt se till att så enkelt som möjligt sno åt mig de pengar jag VILL ha. Annars kan man låna pengar upp över öronen, för att sedan få den stora äran att sitta i TV och gråta, då det är så förbannat synd om mig, då kronofogden har fräckheten att kräva tillbaka dessa.

    Nej!!!! Jag säger som du, kära Honorine.
    FY FASEN VAD MAN BLIR TRÖTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!
    En arg Rubina von Oben

    SvaraRadera