Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 22 oktober 2011

Det blir en låååång dag..........................

Godmorgon mina vänner! Nu har jag sovit ut i ja, jag tror 12 timmar i sträck, så nu randas en ny dag med tillförsikt!
MEN det finns en del saker att göra genast.

Arne har stått för frukosten idag, då Toivo och Lilla Elsa är lediga en söndagsförmiddag varje månad, och det just idag???????Typiskt!
Så det blev INTE så gott mitt Franskrostade, och så hade han inte bakat något, utan det var en ostsmörgås på knäckebröd!!!!! Och ett löskokt ägg?
Ja, duktig är han annars men då inte i köksregionerna. Han såg så nedstämd ut, och så berättade han att den lilla Igelkotten  hade ätit sin pannkaka och sedan tackat för sig och gått! Han sakande den lilla söta kotten, så jag har inte hjärta att bråka med honom om den makabra frukosten, det finns annat att tänka på denna dag.

Ni som vet hur jag har haft det sista tiden förstår ju att det har satt sina spår!!!!! Och nu en söndag så har jag INGEN som kan hjälpa mig med en ansiktbehandling eller kroppsmassage, utan här får jag försöka själv så gott det går!!!!

Tur att jag inte är helt borta då det gäller skönhetsområdet heller, utan har ett välfyllt badrum, så nu har igångsättningen börjat. Det blir en lång dag idag, med kyrkan, efterföljande lunch och sedan umgänget med alla gamla vänner!

Ja, så här kan en Grevinna se ut tidigt en morgon i oktober månad anno 2011. OBS! Detta är en underbar vitamnrik mask som kommer att göra mig minst 10år yngre. Märket heter Vicky La Motta, och är ett gammalt och välkänt sådant som en god vän till mig själv har lanserat, och som vann stora framgångar på sin tid! Jag fick ett lager då fabriken lades ner, och det är alltid bra att ta till då inget annat finns tillhanda!

Då jag ser ut från mina gemak så syns Ollonberga på andra sidan sjön, där är säkert redan Ruth och Allan i full färd med att iordningställa sig inför dagens  åtaganden.Om de kunde se mig här i fönstert, då hade de med all säkerhet ringt hit och sagt att "Vita Frun" går igen på Hornberga säteri.........HS

5 kommentarer:

  1. Funderar på att pröva på masken Vicky la Motta om det är så att den gör mig tio år yngre. Hoppas att maskreceptwt inte är hemligt. kram från en bakande, mjölig kulturdam Kristina

    SvaraRadera
  2. Bästa Honrine. Så har tydligen även denna dag kört ihop sig för dig, som man så vanvördigt säger. Att behöva ta sig ur Morpheus klor, för att sedan så grymt upptäcka att det ICKE serveras en kopp anständigt kaffe. Och det DESSUTOM inte ens den minsta lilla smula av "päärkaaka". Ack ja, vad allt skall du icke behöva stå ut med.

    Då jag för ett par dagar sedan, hade Svea Rikes mest kompententa hudterapeut här, för att giva mig denna ansiktsbehandling med produkterna från Vicky Lamotta, måste jag tillstå att jag fortfarande med kanske icke längre allt för stor iver, inväntar det förvandlande resultatet. Det utlovades icke mindre än 10 års föryngring inom 10 timmar. Men som sagt, man skall icke ge upp i förtid. Det har visserligen nu passerat 4 dygn utan den minsta lilla förändring. Hoppas nu att DITT ansikte är mer mottagligt för denna produkt.

    Tror du att Ollonbergs är väl försedda med riktigt starka okular, så att de kan ha ordentlig observation i dina privata gemak?? Kanske du på ett tjusigt sätt kan luska lite om vad de i själva verket vet om ditt privatliv. Ruthan verkar nu icke vara en person av den lite mer diskretare sorten.

    Den lilla iväggångna kotten, har nog flytt sin kos, långt bort från allt vad pannkakor heter. De var säkerligen magnifikt goda, men den lilla magen är ICKE byggd för sådan kost. Troligen återkommer icke just HAN nästa år. Det kan ju också vara så pass illa att djungeltelgrafen är effektiv även på kottfronten.

    Må trots allt detta, din fortsatta dag bli dräglig, önskar dig,
    Rubina
    .

    SvaraRadera
  3. Mina kära vänner Rubina och kristina!

    jag har tyvärr märkt att den så berömda Vicky Lamottacremen ICKE har gjort den önskade effekten på vare sig mig eller Lilla Elsa, så det är inget vi kan rekommendera till er eller andra hälsar HS

    SvaraRadera
  4. Kära Honorine!! Skall vi således slå våra besvikna påsar tillsammans och draga detta lurendrejeriföretag inför rätten. Den så suspekta kvinnan som sprider sådana falsarier runt vårt så Svenska fosterlandland, bör sitta bakom lås och bom, samt då och då få inmundiga både hårt bröd samt vatten. Min avsikt är denna. Vill du ingå i detta??? Här krävs räfst och rättarting,
    anser en besviken Rubina Algotte Formidable Gondoljäre von Oben

    SvaraRadera
  5. vi kan väl ta upp detta prekära ämne vid vårt nästa möte anser HS

    SvaraRadera