Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 2 augusti 2011

C-J och jag har "prajdat" idag

Hallo vänner! Nyss hemkommen från stan och allt trevligt som varit där.
efter möter med Sher Janman, som var givande för båda vill jag nog tro, så mötte jag min yngste på Riche, där vi intog varsin Campari bitter utan is. C-J hade med sig en god vän från Argentina vars namn är José Balandrillo. En ursnygg man, som för första gången kommit till Sverige för att bla. delta i Pridefestivalen.
Han och C-J tyckte att lilla mamsen var helt förtjusande i min rainbowskappa, som jag specialbeställt från Italien och deras Ungaro. En överraskning som gjorde C-J faktiskt aningen tårögd. På lördag ska jag naturligtvis som vanligt delta i paraden, och därefter hålla ett litet anförande för vissa utvalda och utländska gäster på cadierbaren.

Om Sher Janman förstod att dagens outfit hade något samband med det evenemang som just nu pågår det vet jag dätremot inte. Han verkade han en ganska så torr humor, men, men man vet aldrig med sådana män????
Här har vi ett par härliga bilder från förra årets parad!

Inte för att jag vill göra reklam , men det underbara halsbandet i vitguld jag bär idag kommer från ingen mindre än EWAS. Hon gör helt oemotståndliga originella smycken, i vitguld och acessoarer i plast, tyg eller trä, mycket effektfullt!
Nej ni friends, nu måste jag hoppa ur min Ungarokappa, och  se till mina älsklingar i hagen.Det är så varmt så både Lady Gaga och Tunas Idol låg under den svalkande eken i hagen.
Vi ses! HS

3 kommentarer:

  1. Så underbart utsökt delikat du är då du bär din Ungarokappa. Troligen finns ingen annan som kan bära upp den med en sådan accuratess. Den kommer absolut att slå an på de personer som skall paradera kommande lördag. Jag sitter alltid på första plats då de är dags. Tro det eller ej, men min favoritplats är på slänten till Mariakyrkan. Man har då perfekt utsikt ned till Hornsgatan. Översten följer alltid med för att se till att han kan placera en ytterst bekväm stol där. Han måste absolut borra ned benen på stolen ordentligt ned i gräset. Så min vän. Jag kommer således att kunna se både dig och Carl-Jan. Nu vet ju icke jag om du väljer att tåga tillsammans med "stolta" föräldrar, eller om ni kommer att gå jämsides. Jag är rätt övertygad om att jag kommer att lägga märke till din utsökta kappa.

    Så trevligt att Carl-Jan har inlett en ny bekantskap. Var det Espadrillos han hette?

    Detta smycke från Ewa Attling har jag tyvärr icke sett tidigare, då jag ofta brukar ha vägarna förbi hennes verkstad där på "puckeln" på Hornsgatan. Nu undrar du säkerligen varför jag har så väldans många ärenden åt just DET hållet?. Det är på det viset att Översten har en nevö som bor lite längre ned på en gata som heter Brännkyrkagatan. Du vet, den som är både längst och äldst i Stockholm. I alla fall bor denne nevö i kvarteren där sådana där, jag kan knappt ta ordet i min mun, författare huserar. Man kan ju i sitt stilla sinne undra varför dessa personager har en fäbless att gadda ihop sig, likt ett slags getto. Jag HAR nu en gång så ruskigt svårt för dessa personer. jag VET att jag tidigare tagit upp detta avskyvärda ämne, men tyvärr kan det icke nog många gånger påpekas.

    Jag är helt nyligen hemkommen från den lite mer Bergianska trädgården. Det var nämligen på det viset att jag i arla morgon väckte vaknade med en ytterst obehaglig känsla av att det kunde vara på det viset att de icke skötte bevattningen på ett enligt mitt tycke, tillräkligt rikligt, samt vid rätt tidpunkt. Av den enkla anledningen styrde Grevinnan Ninchi och jag vår kosa i den riktningen. Nu var det som tur var icke något att klaga på i större mängd. Visserligen såg jag tre torkade blad under denna så långa vandring. Men, ädel som jag är, lät jag den saken helt enkelt bero. Även Grevinnan Ninchi var av samma åsikt, vilket jag anser var en hiskelig tur för henne!! Tyvärr hade solen icke förstånd att icke skina så förbålt på min så skirt ömtåliga hud. Vet ej heller om detta var till gagn för den nya blålila nyansen i mitt så underbart vackra hår. Detta vet jag ävenledes att jag tidigare tagit upp, men är man nu en gång så tjusig, så skadar det INGEN att få avundas mig med jämna mellanrum.

    Avslutar med de enkla orden:
    Vi ses på lördag då du stolt prajdar.
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. En nyfiken fråga: Äger ni i familjen Bergianska också? Isåfall skulle jag gärna låna denna under sensommaren för att anordna ett surströmmingsgille. Ja, du förstår att Roger Moore har varit på mig, och tidigare har vi kunnat vara på Operakällaren , men vi har blivit alltför många på sistone, men Bergianska skulle passa förträffligt, med stora partytält i trädgården, och ridande norrlänningar med surströmming i korgar som de delar ut ..vad tror du Algotte Rubina......?

    SvaraRadera
  3. Men KÄÄÄRA Honorine Calmette. GIVETVIS skall ni förtära dessa hemskheter i min lilla trädgård. Det vet du väl, att du ALLTID är så hjärtligt välommen. Pressa nu denne Bond(e) på information. Jag TROR nämligen att han HAR något i sin lilla kikare.

    Måste bara tillägga att du gör mig en smula förbluffad, då du icke hade kännedom om att det naturligtvis är JAG som är innehavarinnan av Bergianska. Konung Gustav III överräckte denna gåva till min anfader Ansvarius Poèm. Så var heller icke denna dag förspilld, då du fick lära ännu något nytt.
    Kramisar
    Ruban
    Hugaligen!! Jag höll på att glömma att kommentera den så geniala presentationen av dessa så oätliga firrar, i form av ridande norrlänningar med dessa så stinkande korgar.
    Smaklig måltid Honorine, samt Mr Moore (med hustru).

    SvaraRadera