Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 22 augusti 2011

Frukostsamtal med mig själv, och det blev ett intressant samtal på min ära...

När jag vaknade och såg ut genom mitt sovrumsfönster så möter mig denna syn! Se hur de står och väntar på petit moi, så underbara de är. Utan djur skulle livet vara bra tomt kände jag i det ögonblicket!
Min lediga fm, och jag ber om frukostbrickan ner till båthuset, och sakta går vi alla tre ner mot vattnet denna augustimorgon då solen håller på att bryta sig genom de tunna molnen. Det kommer att bli en vacker dag, det känner jag.
Och jag som måste iväg i em på ett möte med iofs goda vänneroch det gäller ett projekt kring hur vi ska kunna samla in pengar till de fattiga i vår värld, ja kanske inte hela världen, men en del av den, som för oss som har stora gårdar och mycket mark, och har det riktigt bra fö, hur vi ska kunna få mer, det är den fråga vi ska diskutera idag. Inte helt lätt anser jag, då det finns en del människor i samhället som känner en viss form av avund mot oss som har mer, och vi kan inte förstå varför, och det är det som vi egentligen ska diskutera på mötet. Hur människor ska sluta ha en sådan avund ! Det kommer säkert att ta hela eftermiddagen och halva kvällen, och därefter ska jag kila förbi Riche och äta en bit med min gode vän Lidrane Nalle, ja ni vet han med Jaguaren och sina äppelträd på Österlen och sin gamla våning , där förresten August Strindberg en gång har bott, ja han som skriver och tramsar lite grann. Han är egentligen väldigt rar hela karln, bara han inte hade en sådan dialekt, men det kan han väl inte rå för, men kunde ändå försökt att få bort den på något vis, det låter betydligt intressantare med en nasal Stockholmsdialekt än skorrande bondmål... Ja, det står jag för!
Så jag säger så här efter mina outgrundliga funderingar kring världens väl och ve! Petit Dejuneér på er, så ses vi senare! HS

3 kommentarer:

  1. Att få vakna en helt vanlig tisdagsmorgon, och vara så FYLLD av dessa så infernaliskt kloka ord. Jag tänker då givetvis på detta så genialt efterlängtade möte du idag skall bevista. Jag hade icke den blekaste AAAAAAAAAANING om att det existerade ett sådant samkväm. Jag utgår från att det är du som är initiativtagaren till detta, för om det är NÅGON här i världen som är medveten om denna så missklädsamma avunsjuka som härjar i kranskommuner samt vidare omkring, så är det väl ändock vi som är av högadlig börd. Att bara komma och gnälla, som pensionärerna har som en slags usel sport, om att "deras pengar enkom räcker till att förtära kattmat", är nu något jag högaktningfullt ger blanka tusan i. Vad har JAG med det att göra?? Och varför skall alltid denna kattmat komma upp på tapeten?? Som om det icke längre fanns mat till exempel fåglar? LITE variation måste de väl ändå kunna komma på, trots att de redan är gamla och senila vid 65 års ålder. Nej, gör din stämma väl hörd, då du framhärdar alla oss rikemansbarns totala rätt till en liten väl tilltagen avkastning då det gäller både det ena och det andra.
    Kan det ha varit Lady Gaga samt Tunas Idol som hjälpt dig att komma på dessa så finurliga tankar??

    Kan det verkligen vara givande att sitta på Riche tillsammans med Lidrande Nalle, samtidigt som en lunch skall avätas?? Själv har jag nu en gång en aning svårt att uppmana en slags aptit då jag tänker på honom. Att se dessa så välinsmorda läppar ideligen röra sig, samt att det HELA tiden kommer ut ljud som ICKE låter allt för fagert, är redan det "too much". Att sedan sitta andäktigt och avlyssna hans kvasifilosofi, är bara det värt både en och två medaljer i tapperhet. Skall han sedan sitta där med sjkortan uppknäppt ned till naveln, för att på detta osmakliga sätt visa att han missbrukar UVA-strålar, gör ju icke direkt att aptiten tilltar. Då du sitter där, kan du ju samtidigt planera för hur nästkommande månad skall användas. Efter en noggrann genomgång som säkerligen tar dig ytterligare en halvtimma, kanske, säger KANSKE han hunnit fram till den första förklaringen av de följande 37, till varför just HAN är en gåva till hela mänskligheten. Jag kan bara säga: Ta dig en ordentlig dos Valium innan du far till Riche. Visserligen är du säkerligen stärkt till både kropp och själ efter det givande mötet angående den Kungliga Svenska Avundsjukan, men ändå
    uppmanar dig
    Rubina Algotte von Oben

    SvaraRadera
  2. Nalle var helt förtjusande kära du. Du måste ha missuppfattat det hela. han släppar glänste och hans bringa var både stor och brunbränd, och då han talade i en rasande fart om att han kunde cykla baklänges samtidigt som han har direktkontakt med vår herre, och simmar i den sjö som bär från strand till strand, ja jag bara smalt. Och nu vill han bjuda mig och sönerna till österlen på den årliga Äppelmarknaden där och vi ska sprida hans äpplen från den ena sidan på Österlen till den andra och ahns ord ska förkunnas över hela landskapet, ja jag blev nästan frälst. Så kära Algotte, tro inte på vad de säga om denne Nalle, han är ett geni säger en något utmattad men salig HS

    SvaraRadera
  3. Men BÄSTA Honorine!! Förstår du då icke att denne "man", vill begagna både dig, SAMT dina bägge söner till ett gravt skändande av dessa stackars satar som ovetandes om, att ni tre skall agera själva ormen i Paradiset, genom att sprida dessa äpplen???!!!!! Då jag så innerligt väl vet att du representerar poesins Musa, bör du vid det här laget se skillnad på urskillningslöst ordbajs och äkte lyrik. Kanske Carl-Jan samt Julius JR, kan få dig att se mer nyktert på den saken,
    hoppas
    Rubina

    SvaraRadera