Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 21 augusti 2011

Katternas nya tron

Jag skäms att jag ibland drar förhastade slutsatser, men det ligger i min natur säger min Psykolog. Nåväl, jag trodde att Toivo, hans bror Jakko Haaanpäää tillsammans med Översten satt och drack hembränt iToivos stuga igårem och kväll!
Icke alls! De satt och arbetade med denna fantastiskaa, fashionabla, oemotståndliga kattkorg till mina små darlingar CALLAS och NILSSON. Jakko är smed och Toivo har kontruerat denna lilla tronliknande säng, och Översten som kan det här med finsömnad har sytt dunkuddens fordral för hand!!! Det ni go vänner!

Denna kom de nyss bärandes på och förärade mig och mina katter.
- Jo, sir hon frun, jak har nok jort jobbigt åt frun sista tin, så jag vill no pe om en ursäkkkt, med denna lilla saaak.
Men det är ju alldeles förtjusande av dessa herrar, eller vad tycker ni?.
Titta här! Birgit Nilsson herself! I röda salongen! Kom får du se vad farbröderna gjort till dig och Maria.
-Lilla darling Maria Callas, vad har du varit? Har du smitit ut nu igen?
- Jo hon satt uppe hos mig vid trädgårdsmöbeln, så jag tänkteatt jag sätter på henne en sele och går ner till stora huset med henne igen.
- Tack snälla Arne!
- Kom nu Callas ska du få se på din och Nilssons nya sängtron!

Flickorna ville inte stanna i den sängen lång stund, de sprang åt varsitt håll med uppburrade svansar, men de vänjer sig snart, det är jag säker på.
HS som tackar mina herrar för er omtanke om dessa kattor!


3 kommentarer:

  1. De äro väl för RARA och omtänksamma åndå, dessa herrar. Att Haaanpää är smed, är ohemult förnämligt. En sådan personage kommer alltid till bruk. Med risk för att verka onödigt tjatig, vill jag åter igen upprepa min fråga: ÄR denne man till salu?? I sådana fall har han redan en anställning här på Rubinsteinska. Det passar sig utmärkt då vi redan sett att Översten samt Haaanpäää samarbetar utmärkt. Här behövs en satadig karl.

    Tänk så dessa kissedivor kommer att kunna trona så klädsamt i denna kungliga kissekatt"bur". Där inne kan det avnjutas både ostron och grädde i en omgivning som väl klär dessa rasdjur.

    Svala föll i trans då hon skådade dessa misseflickor. Men jag lade genast in mitt veto i den frågan. Kattor hör ICKE hemma på mina domäner, då allergi kan uppstå. Därför beder hon via mig, att få göra ett besök eller två hos dig, då kisselustan bliver allt för stark,
    frågar dig
    Rubina högaktningsfullt.

    SvaraRadera
  2. Självfallet så får du skicka över henne på besök närhelst hon önskar och du ger din tillåtelse. Huset är ju alltid bebott även om jag är ute på mina olika uppdrag, så hälsa henne så välkommen från mig

    SvaraRadera
  3. Tack RAAAAAAAAARA Honorine. Lilla Svala står här bredvid och skälver av längtan till att få avnjuta dessa så mjuka damer. Således tackar hon för erbjudandet, genom att snart infinna sig hos dem.
    (Bara nu icke Toivo förtjusas över denna lilla späda Svala), hälsar dig
    Ruban

    SvaraRadera