Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 15 augusti 2011

Mot Hornberga .....

Då Mårten sätter ner hjulen på landningsbanan går luften ur mig helt. Nu har jag haft två karlar hängandes över mig de senaste timmarna och de har snarkat, och snörvlat och låtit, som jag vet inte vad. Min Versacekappa, ser ut som ett dragspel, , med kraftskal på kragen och .....
Men se där! Där står de mina min fina tjänstestab, iklädda sina bästa gåbortskläder. Och Översten står i givakt, och Lilla Elsa har en bukett blommor i handen, så söta de är. Vita Tulpaner , som de vet att jag älskar, och särskilt i augusti månad!!!!

Gubbarna säger jag efter denna resa, får göra bäst de vill, de sitter fortfarande kvar i planet och snarkar, och detta får Mårten och Lars-Erik ta hand om, jagär bara så gruvligt trött på dem , ja inte Langensköildarna , utan de andra två, säg inte att jag har sagt det men äldre män tråkar ut mig.........

Toivo var uppklädd till tänderna och hade med sig  två nyutgivna böcker om General Mannerheim för att ge mig som en välkomspresent!
- Jo sir hon frun, välkomnad från det stora landet därporta, har frun något till mig i väääääääääääääääskan?
-Vad säger du Toivo? Skulle du ha något i MIN vääääska?
- Kanse lite piller i påsen? Para undrar?
- Så det var du som lejt någon handlare som lade knark i min Hermeésväska?
ja, kanse, men para nåra narkpiller frun, para nåra. Pra att ha vet frun!
- Nu åker vi hem till Säteriet och så får vi tala vidare om detta. Det har kostat mig mycket ditt påhitt ska du veta.
- Förlåt mig frun, jag para sulle skoja litte......
- Tyst nu!
Arne, du kör bilen så sitter jag fram, ni andra får sitta där bak och inte ett ord vill jag höra från någon under hemfärden, uppfattat?
Nu är Grevinnan både trött, irriterad, och aningen uppskakad, vi får se vad som händer på Hornberga efter detta uppdagande? Godnatt önskar HS
PS När jag närmar mig mitt hem och ser det fina och nygjorda staketet så blir jag varm i hjärtat igen, och ilskan börjar rinna av mig! DS

1 kommentar:

  1. PUUUUUUUUUUUUHH, är den så Finländske Toivo kriminell?? Naarrkkar han? Och vad menar han med "paara liite naarrkk""? Nu blir jag kallsvettig, då jag undrar om själve Översten har ett av sina fingrar med i det rävspelet. Vem kan de i sådana fall ha som "medspelare", om de låtit dig agera kurir i ett sådant snaskigt sammanhang? Visserligen vet jag att de rullar runt i "rääset och riicker priiten direkt ur laaskan", men det är nu en gång sådana herrar brukar vara som regel, men detta med "naarrkk", blir en aning TO MUTCH!!

    Trots allt detta tycks du i alla fall kunna frambringa en slags "skönt att komma hem känsla".

    Och så denna Versacekappa som nu till och med har kräftskal dinglande kring själva kragen. KAN det verkligen kommas över??

    Jag kan då sannerligen medhålla dig om, att det ICKE är nämnvärt attraktivt med dessa så "äldre" män. VAD skall man använda dessa till? Svar: Jo, att reta upp sig på, då de tydligen hava allt för svårt att uppföra sig i en DAMS omedelbara närhet. Att hänga på dina så veka axlar, för att sedan snarka å det mest okristliga vis. Dessutom skall det dreglas på sagda sköra kvinnas kreation.

    Nu skall Översten OMEDELBART hem, och det i rödaste rappet. Här vankas en rekordstor utskällning. Jag funderar lite smått på om jag skall ta hem Franka en stund, så att hon kan få möjligheter att lufta SINA lungor, rakt i Överstens ansikte. Allt detta om det visar sig att han haft något ofog för sig. Emotser därför din information i ämnet.
    Redan så småttt ursinniga hälsningar från
    A L G O T T E

    SvaraRadera