Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 9 augusti 2011

Scheer Janman är en idiot.....

Där skulle jag vilja sätta den där skitgubben Sheer janman. Vet ni vad han säger då jag ringde tidigare idag och ville diskutera kontraktet på mitt projekt ÖN.
- Snälla grevinnan, jag måste säga som det är. Vilket skitmanus!
Ja , han kanske inte sa det just så, men så menade han den slemgubben.
- Men du har ju talat med Bergy om detta försökte jag.
- Ja, jag sa det till honom att nåt sånt skit skulle inte ens han kunna göra något av. Han är en föredetting som fabulerar och babblar om allt och inget, och hos oss på fyran får han inte ett jobb till, den saken är klar, och inte du heller Honorine, detta håller inte. Du måste komma med något nytt och fräscht isåfall!

Så chikanerad har jag aldrig tidigare blivit, iallafall inte sedan Lars von Trier slängde ut mig från Dángleterre.
Jag har sagt till Toivo att vi borde sätta honom i den fängelsehåla som finns i källaren på Hornberga, Låsa och slänga nyckel i Mälaren. Förresten kan vi klämma in Bergy där också, den lögnaren.
Ringa till mig och fjäska, och jag föll för hans smicker!!!!!!

Jag grevinnan Honorine Calmette Stiernspetz skäms över att ha blivit så grundlurad. Här har jag suttit vid mitt skrivbord och arbetat fram detta manus som skulle bli en given succé, och som den pissråttan Sheer Janman nu har ratat, Inte en rad till från mig säger jag. Aldrig mer!!!!
Eller jo, jag ska skriva några meningar till Bergy bara , och be honom dra till ett ställe där det är mycket varmt!

Dessa män, jag avskyr dem i klump och en och en, visst har de hår på bröstet , men det har varenda apa, jag haaaataaar män!
Även en Grevinna kan visa sig från sin sämsta sida någon gång, ursäkta mig! Godkväll från HS

3 kommentarer:

  1. Tröst tröst och åter TRÖST stackars Honorine, som har haft oturen att utsättas av dessa så illistga (män). Då du svalt det mesta av din rätttmätiga ilska, borde du i stället sätta dig vid ditt så välinarbetade skrivbord, samt utnyttja den ilska de utsatt dig för. DÅ min vän kommer du att kunna platta till dem så till den milda grad, att de aldrig mer kommer att ha förmågan att förolämpa dig. När sedan detta nya manus kommer upp i form av en Oskarsbelönad Amerikans film, kan de sedan sitta där och vrida sina händer och ständigt tänka på den enorma ekonomiska missen de gjort. Använd dig av manuset till ÖN, men med några starka drag av din kreativa ilska.

    Och där har du till och med suttit i Bankirens Badrum med denne så beräknande Bergy. Ja ja, VAD kan man säga annat än att det allt för ofta är oerhört svårt att begripa sig på dessa personager som behagar kalla sig för MÄN. Jag anser att de icke är mer än de småpojkar som de en gång var, som sitter kvar i sandlådan med tunnelseende då det gäller deras smala revir.

    Undrar om icke Toivo och Översten skall ha ett litet samtal med denne Sher Janman mella 6 ögon en mörk torsdagskväll. Räcker icke detta, ställer ALLTID Franka upp.

    Du får ursäkta om jag helt abrupt byter samtalsämne, men jag bara MÅSTE.
    Ett oherrans mycket tack för den så väldigt eleganta utflykten med din overdådiga lyxyacht, som bar oss ända bort till det så världsberömda Häringe Slott. Att få delges ditt så stora kunnande om denna byggnad, var nu något som jag med stort välbehag tog till mig. Champagnelunchen i en av de magnifika salongerna, fick smaklökarna att vakna upp, då denna intogs i den perfekta miljön. Att sedan segla hem i detta så ståtliga skepp, satte absolut pricken över i:et. Sedan skall det icke stickas under stol med, att jag hade stort utbyte av Baronen Självgod Sthåålbahnd. En sådan ytterst sär herre, på min ära. Det var en fröjd att sitta och stilla lystra till eder konversation, som mestadels handlade om vilken typ av sömmar som lämpar sig bäst till Lady Gagas små nätta skor. Om du icke misstycker, kommer jag att delge själva Översten en del av denne Sthåålbahnds eminenta kunskaper i detta så känsliga ämne.

    Till sist, men icke minst. Gör nu inget överilat med ditt manus, som kan få allvarliga koncekvenser. Dessutom vill jag tillägga att även Grevinnor är ibland människor. Därmed kan således också de visa sin vrede öppet. Sådant KRÄVS helt enkelt
    hälsar dig
    Rubie, som alltid finns till hands, särskilt då det kniper

    SvaraRadera
  2. Tack kära du, ett tröstande ord gör att det genast känns bättre, och jag har haft en god natts sömn som gjort mig till en ny eller en nygammal Honorine igen. jacisst är det trevligt med champagnelunch ibland! Och den gode Baronen, visst är han förtjusande i sitt självgoda sätt att se på omvärlden, men jag är mycket tacksam för hans råd om sömnaden som passar bäst just för mina hästars små fossar.
    Jag har ju lekt som barn därborta på ägorna, så att kunsakpen sitter kvar i mitt huvud är bara ett plus för de som vill ta del av Karl-Axel och Margurites historia. Nåväl, idag är en annan dag, och nu jädrar ska det skipas rättvisa, det ska herrarna snart få veta.
    HS

    SvaraRadera
  3. Exakt SÅ skall en slipsten dras, bästa Honorine,
    anser en luttrad
    Ruby

    SvaraRadera