Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 13 augusti 2011

Samvetet talar till mig, men jag hör ju så illa

Har varit inne på Marc Jacobs, Versace, och Tommy Hilfigher och plockat ihop lite saker! MEN NI SKA veta ATT DESSA AMERIKANARE har sååå små storlekar på sina kläder... Jo det är sant, trots att de är kraftiga själva, men de går mest i stora T-shirt och korta långbyxor, eller långa kortbyxor.... Men jag själv som vill ha det lite eleganta, ja då finns det i myggstorlek!!!!! Katastrofalt dåligt säger jag, och jag är ändå SMAL, ja just det, SMAL, tunn, och allt är för smått?????? Förstår ni hur detta känns????

Nej, det får bli gamla hederliga Macy´s, billigt som på den gamla tiden då EPA fanns i Sverige, och där handlar petit moi. Inte till mig själv naturligtvis, men nu tänker jag på Arne, Toivo och lilla Elsa! Kalsonger, rejäla trosor, storpack sockor, ja nu har jag presenter till dem för flera år framåt!!!!! Bara några Dolares!

Ja, då var detta snart gjort, färgerna på underkläderna är inte de finaste, grått, och beige, men vad då? De ska ju inte ha dem synliga, eller hur? Ni märker att jag är lite osäker ändå.
Kanske jag skulle satsat på något mer med kvalité än bara billigt?
Men det är något jag har med mig från barndomen, alltid det billigaste sa mor, inte det vackraste, och nu slog det mig i ansiktet, usch, jag känner mig inte schysst, jag handlar lite trevligt på Taxfree till alla tre, så har jag gottgjort min snålhet , och jag själv kan vara nöjd med mitt inköp av min Marc Jacobskappa för 10,000Dolares. Då så, nu har mina båda inre kollegor talat varandra till rätta.....Snål och snipig mot generös och frikostig! Vem vann den här ronden, ska jag fundera vidare på nu när jag är åter på Lexington och tänker unna mig some pancakes with sirup and ...and....extra allt. Allt gott från HS

1 kommentar:

  1. Så förnämligt intressant att få höra ur Grevinnans egen mun, att det förekommer kollegor i hennes så privata inre. Då jag själv är av den lite mer oförstående typen, som ytterst sällan angripes av "dåligt samvete", kan jag bara gapande fråga: Hur gick disskutionen till?

    Herre Guuuuuuuuuuuuuud!! Hur kolossalt glada skall icke dessa tjänsteandar Toivo samt Arne bli då de vecklar upp plastförpackningarna och därur kan inhämta ett oräkneligt antal vita tubsockor. OCH som om det nu icke var nog med detta, kan de ävenledes uppfiska både beige, grå, samt en annan sorts grå fillingar. Nu är de försörjda i evinnerliga tider. De kommer samtidigt att minnas med välbehag denna yttersta gåva, då de drar på sig dessa Y-frontskallingar.

    Den så otroligt lilla nätta Elsa däremot, KAN stå inför ett litet, men dock dilemma, då hon skall pådraga sig dessa enorma tanttrosor. Det enda råd jag kan ge henne, är att trä i ett sidenband i resårlinningen, samt knyta sig en vacker rosett uppe under hakan. På så sätt kan hon utan problem, uppbära dessa tingestar.

    Glöm nu ICKE att nogsamt avtorka eventuell syrup, som av misstag kan ha hamnat utanför själva matintaget. Men du borde kanske icke ta med allt för mycket av det extra, då du ju snart är på hemväg. Och som du så vänligt meddelade, kommer större delen av resan ägnas åt matintag. DÅ kan det vara till fördel, om du lämnat en aldrig så liten tom vrå i din lilla magge.

    SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vänliga hälsningar
    Ruban

    SvaraRadera