Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 19 augusti 2011

Nu börjar gästerna anlända till Hornberga Säteri

Jodå, visst är det Roger som står bakom draperiet och väntar att få göra entreé. Han är en Star och beter sig också som en sådan. Frun kommer imorgon från Köpenhamn säger han??? Är det en fnurra på tråden måhända? Den som lever får se!
Här ser ni min Julius Jr, som behagar skämta med gästerna, och det har han efter sin salig fader Julius Stiernspetz Senior!
Den här mannen har bara vägarna förbi Hornberga Säteri! Han är nog ,vad vi förr i världen  kallade "luffare"!
Här står Onkel Sigvard Saabelclou, som hellre beundrar mina fönster än ser in i kameran! Bor på Örbygods i Uppland!
Min halvsyster  Diane "Pearl" Stiernspetz, kallas hon beroende på sina ditsatta Pärlemortänder, som hon bara älskar. Diane bor sedan många år i Paris! Där hon fördriver sina dagar med måleri och Thaichi! 
Här har vi Hedvig Vendolie Stiernspetz, min morbrors yngsta, de är boende på Stora Björnhäll utanför Gnesta! Ett charmtroll som alltid vill klä ut sig, är väl inne i en riktig utklädningsperiod i sitt liv!En blivande aktris måhända?
Baronessan Ewa Gooslie Heelspoore, boende i Berlin och min Fasters kusin! Mycket originell dam, med fäbless för det okulta!
 Överkriminalkommisarien Strömlek anlände med helikopter!
Stiernadvokat Ström Henningsjör, denna galanta gentleman.
Han travade runt hela gården och slog sig helt sonika ner hos Arne på hans trädgårdsmöbel och blev där bjuden på en hederlig kopp kokkaffe......uschhhhhh!!!!!
Men han verkade gilla det, och han kan ju ta alla människor denne Ström,inte märks det att han är van att dinera bland sk"finare" folk, nejdå han är som en helt"vanlig" människa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, nu hoppas jag att min personal har ordnat gästrummen till mina kära gäster, så de kan få tvätta av sig resdammet innan middagen!
Imorgon inväntas då de övriga med Charlene och Albert i spetsen....Ha en trevlig kväll önskar vi alla här på Hornberga säteri genom HS

1 kommentar:

  1. OHHHHHHHHHHHHHH så jag charmas och bedåras av denna Baronessa Ewa Goosli Heelspoore. Det är verkligen en dam i min lilla enkla smak. Så gendobelt att få träffa henne. Min tyska behärskar jag till fullo.

    Så angenämt att på detta vis få bli preseterad för dina nyss anlända kräftgäster. Jag har ju icke haft nöjet att träffa dem alla tidigare.

    Sjärnadvokaten Ström Henningskör är jag ju väldigt bekant med sedan urminnes tider. Så utmärkt vackert han gör sig där ute vid Arnes lilla sittmöbel.( Jag har i en tidiare depesch lagt märke till Arnes nya installation, som jag för övrigt icke förstår mig på. Således är det troligen fint)!?? Och precis som du så riktigt påpekar, är han som en "vanlig" människa. Vad det nu skall fylla för funktion? Jag tilltalas högeligen av hans så eleganta klädval. ALLTID så stringent dressad. Där får han 10 plus, på min rangskala.

    Din kära halvsyster Diane "pearl" Stiernspetz, har jag vid enkom ett tillfälle träffat. Det var dock ej på Hornberga. Nej, henne mötte jag vid ett tillfälle i Paris. Då jag kände att jag behövde mjuka kroppen, efter en särdeles lång samt tröttande shoppingrunda, lade jag märke till ett anslag, som talade om : att innanför dessa dörrar utfördes Thaichi. Dit gick jag in. Det tog mig emllertid icke många sekunder, innan jag kände att jag bara MÅSTE fråga henne om ni två var systrar. Och givietvis var ni det. Det blev en längre sejour hos henne, än som från början var avsett.

    Denna Onkel Sigvard Saabelclou från Örbygods, signalerar en aning hemliga vibrationer. Han vill spara sitt ansikte till dess att rätt tid infaller, då det är dags att visa det. Inressant på min ära.

    Och så till sist, men icke minst, detta lilla charmtroll Hedvig Vendolie Stiernspetz från Stora Björnhäll, förväntar jag mig mycket från, i form av underhållning.

    Att överkriminalkomoissarie Strömlek finns på plats, är ju givet, då denne Mr Moore finns på plats. (Jasså, hustrun är i "köpenhamn", Det lukta fnurra).

    Charlene och Albert får jag snällt invänta till i morgon,
    hälsar dig
    Rubina Algotte

    SvaraRadera