Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 11 augusti 2011

Up up and away.......

Godmorgon mina vänner! Ja, nu har vi äntligen boardat, och instruktionerna dras i vanlig ordning. Var är nödutgångarna? Var finns det och var finns det? Själv är jag mest intresserad av vad det blir för lunch och middag, samt mellanmål ombord idag!

Jag blev ju som vanligt uppgraderad, detta hade sonen ordnat, jag var nämligen så rädd då jag såg den ringlande raden av människor framför mig i security. Att resa i Monkey är inte min  kropp och själ född till, och jag menar inget illa om det annat än att jag vill ha det kanske något mer konfortabelt då jag reser, en ovana, vad vet jag????
Nåväl, nu har vi startat denna maskin som ska ta oss till JFK på 7tim. 35min.

Då ska jag bara se till att jag får mina morgontidningar och min frukostbricka, sedan är petit moi nöjd!
Vi hörs innan landning! HS
PS. Jag reser med KLM     Boeing 747, känner mig lätt otrogen mitt kära SAS DS.

3 kommentarer:

  1. Do you have to bruch up your Englich? If you do, yuo can alwys use your over seven oures to do that. And I do wich you a VERY god dinner and every other diches. Nice that you din`nt had to sit among the Monkeys, even if they ALSO are people. Is this trip onley for fun, or are you going to shop until you will drop dead? Don`t read the papers too much, because everything will be about the very bad moneyfront.

    I`ll hope that you will have a good sleep on your travelling
    whishes you
    Ruby

    SvaraRadera
  2. Hallo Ruby! My english is really good, so dont bee worry! I will shop and talk och shop again until the bitter end, or until my wallet is empty. Best regards from HS

    SvaraRadera
  3. Oh dear, how Englich we suddenly are.

    - Ö V E R S T E N!!!! Kan du ha vänligheten att genast infinna dig här bredvid mig.
    - Här har Ni mig. Vad gällde saken?
    - Om du bara kunde lugna ned dig ett spadtag, skall omedelbart framföra min lilla fråga. Är det månne på det viset att Översten är familjär med det så Engelska språket?
    - Njae, visst kan jag säga både o`boy och dog. Var det några fler ord som jag borde känna till?
    - Men, HUR i hela fridens namn skall jag kunna veta det?? Jag har fått mig tillsänt ett ytterst hemligt brev, som dessvärre är nedtecknat på det Engelska språket. Det finns ett ord där som jag inte riktigt förstår.
    - Jaha! Och vad kan det då vara?
    - Wallet.
    - Ehh?? Sade frun vallet?
    - Ja, inte vet väl jag. Det står i alla fall wallet.
    - Jasåååååååååååå! Ja, si då kommer saken i ett helt annat läge. Det är felstavat. Det skall stå VALLEN.
    - Men det passar icke in i det övriga sammanhanget. Jag lutar mer åt att det kan vara "pluskan" hon menar.
    - Ja, si NU vill jag inte vara med längre. Det här verkar skumt. Det enda råd jag kan ge dig, är att ta kontakt med Toivo. HAN är en Jä....l på annorlunda språk.
    - Översten kan utgå NU!!!

    HÄR skall ICKE Toivas. Jag chansar helt enkelt på pluskan.
    See you later aligator( in a while crocodile)
    Ruby

    SvaraRadera