Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 9 augusti 2011

Jag kan inte bara tänka på mig själv.........även om jag gärna vill........

Godmorgon! Efter en god natts sömn med hjälp av en flaska Cava , nej skämt åsido, en flaska äkta Champagne somnade jag och vaknade på ett strålande humör. Då kommer ett SMS från Drottningholm! Vad är det nu då tänkte jag medan jag ströbläddrade i morgonens tidningar och drack mitt franskrostade med , ja jag unnande mig faktiskt det idag...   Provsmaket av Lilla Elsas kakor till kräftkalaset! De var både välformade och smörbakta, mycket gott till morgonkaffet, och så ska jag ändå simma och slanka upp min kropp om en stund.......(trodde jag).Nåväl, det var Silvan som skickade detta SMS i förtvivlan! Jovistt, ena dottern hade kommit hem igårkväll alldeles förtvivlad, då hon och hennes prins blivit ovänner, och nu ska de skiljas!!!! Javisst, SKILJAS! Och det får jag veta FÖRST av alla, och vad är då min egen lilla kurtis med Bergy, som ett spott i havet känner jag själv, inget att orda om längre, nej nu gäller det landets väl och ve förstår ni! Hur ska det bli med tronföljden? Vad ska skrivas i media? Hur ska alla journalister få plats i ÅKKelbooo undrar jag, som är en smula praktisk även då det det krisar i landet. Ja, snälla ni, säg ICKE detta till någon, det här får stanna mellan oss!!! Men strax är jag på väg tillsammans med  båda mina söner som så passande kommit hem sent inatt till mamsens och barndomshemmet efter nyttigt förvärv ute i den stora världen.

Julius har köpt en tavla till mamsen  som han är stormförtjust i och säger sig veta att det är en säker investering för framtiden????????
Vet NI att nu vill han flytta salig fars porträtt i stora hallen????????????????????????????? för att sätta upp nyförvärvet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Stopp och belägg Julius Jr.! Du rör ICKE tavlan, den har hängt där och ska hänga där, slutdiskuterat!
Vi har väl viktigare saker för oss just idag eller hur?
Du Julle får ta hand om press och säkerheten på slottet, C-J och jag får tala flickebarnet till rätta och .......
ja, nu ger vi oss iväg mot slottet! Vi återkommer !

- Toivo, kör fram våra fordon, tack!
NEJ; NEJ NEJ, Finnskalle, inte kör vi vi väl med regementets gamla cyklar ut till Slottet!

SÄPOBILEN NATURLIGTVIS!    Mot slottet! En ny komuniké utlovas snarast! HS

3 kommentarer:

  1. Skall nu en fullkomlig katastrof råda i VÅRT land i och med detta? Så exelent att du så rådigt GENAST far i väg med SÄPObilen, som för övrigt är väl passande i detta fasansfulla sammanhang, till detta så viktiga mäklararbete. Då jag redan så säkert VET att du är den ultimata medlaren, kommer du att kunna fara hem, samt vara förvissad om att landet Sverige icke längre befinner sig i ett katastrofläge.

    Så skönt att du så befriat kan jämföra denne Bergy i detta sammanhang. Detta har tydligen fått din kärlekspåverkade hjärna att klarna.

    Man kan ju i sitt stilla sinne undra, vad som fått den så lilla sessan att ta detta drastiska steg? Och visst förstår jag då du nervöst undrar hur alla gamar skall kunna rymmas i den så lilla orten ÅKKelbo.

    Som om nu icke detta vore nog, skall tydligen Julle besvära dig med så infama dumheter, som att placera en vilt främmande mänska på söta fars BESTÄMDA ställe. ATT han bara orkar? Då jag insett att C-J är som född till mäklare, lugnar detta mig mer än du anar. Men då han skall utföra sitt förskräckligt viktiga arbete, kommer han att överträffa sig själv. Det är jag helt övertygad om.

    Visserligen kommer Toivo oftast väl till hands, men... HUR tänkte han HÄR då han i sin iver kör fram dessa så militära hojar?

    Mina händer skakar så pass mycket, att det är nästan omöjligt att hålla min gåspenna i rätt lutning. Givetvis kommer jag absolut ICKE föra denna tragedi vidare, men emotser vidare information,
    hälsar dig en ytterst orolig
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Julle ger sig aldrig då det gäller konst, han är helt fascinerad av konst och penningplaceringar kring detta. Han har alltid hållit på så.

    Toivo fick tydligen ett spel eftersom hans förmåga till ett vettigt tänkande för en stund försvann helt. Men ändå lite kreativt kan tyckas i efter hand, eller hur?
    Dagen var dramatisk kan jag lova. HS

    SvaraRadera
  3. Ala har vi våra egenskaper. Julius JR har av någon dunkel anledning fastnat i det där med konst. Sådant förstår jag mig nu icke på, men jag kan förstå att det orsakar dig enorma problem.

    Självfallet var den gode Toivos tankar goda, kan man tycka så här i efterskott. Men jag kan även förstå din panik då det skulle gå alldekes för långsamt fram till det kritiska målet. Annars är det ju VÄLDIGT behändigt med dessa så militära stabila, samt trögtrampade cyklar.

    Ja, Herre Jistanes så klart att jag förstår att dagen varit oherrans dramatisk
    hälsar dig Ruban

    SvaraRadera