Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 26 augusti 2011

Vi ska ha fredagsmys...

Godkvällens vänner! Här på Hornberga ska vi ha fredagsmys ikväll, med båda sönerna hemma.
De båda vuxna männen insisterar på detta ,då detta fenomen icke fanns när de växte upp.
Då spelade vi spel och drack varm choklad med vispgrädde på fredagskvällarna, vilket jag personligen tycker verkade betydligt mer trevligt än att sitta och se på en usel film och äta chips och smågodis...
C-J stannade till nere i samhället och inhandlade både läsk och godis!!! Julle har bestämt att vi ska se en film som heter "Motorsågsmassakern"????? Som ska ha varit skrämmande och populaär en gång i tiden, medan vi grillade äpplen i den öppna spisen och berättade roliga historier för varandra , så säger han att deras kamrater fick se filmer som denna.
Lilla elsa bakade kärleksmums till "pojkarna" och nu ska vi bänka oss framför Tv:n och leka Svenssons i kväll, får se hur det blir?????
See You! Glöm inte morgonsoffan lördag då Julius Jr. berättar om när han åkte taxi med ev. Gadaffi.....HS

3 kommentarer:

  1. Jag sänder dig ett stort tack för denna information om begreppet "Fredagsmys". Detta har vi ännu icke lanserat här på Rubinsteinska, men Camina blev eld och lågor. Men det blir hon ju över det mesta, bör tilläggas i all blygsamhet.

    Det du så vackert och rörande omtalar om huru du och gossarne hade då de var juniorer, låter så hälsosamt. Det tror jag ävenledes att dietisterna är böjda att medhålla om. Den här lilla filmen som tydligen heter "Motorsågsmasakern", som gossarne blev snuvade på så barnungar, skall tydligen ätligen få spelas upp från Videoapparaten, för att sedan förmedlas i form av film, som sedan kan skådas direkt på 17 tummaren. Det låter onekligen högintressant. Detta har nu icke jag gjort ännu, men jag har all tid i världen på mig att införskaffa en Videoapparat. Denna massaker, handlar den om rengskogsskövling, eller är det mer som helt vanliga kalhyggen?? Ser med stor förväntan fram mot ett besked från dig. Det var så angenämt att få sätta sig vid skrivbordet för att öppna detta telegram, för att sedan därstädes få insupa detta om just "Motorsågsmassakern". Här hemma använder ju Översten ALLTID sin fogsvans.

    Är just hemkommen från Kosta, där jag nu arbetat i 3 veckor med att instruera dessa glasblåsare hur jag vill att mina alster slutligen skall se ut. Naturligtvis kunde icke dessa Smålänningar förstå en så simpel sak, så det slutade med att jag personligen gjorde detta själv. Och jag måste då få säga, att dessa skulpturer nu ser helt fulländade ut. Även hyttmästeren vidgick detta. Nu skall således dessa alster lanseras främst i det Amerikanska landet, för att sedan sakteliga dra sig upp mot Europa. Jag har redan fått in icke mindre än 3472 order, på Venus Minerva. De övriga 4 stayetterna kommer att bli betydligt mer lättsålda, då fattigt folk varken har plats eller penningar till de lite mer ansenliga alstren.
    Detta har fått till följd att jag nu ökat min lungkapacitet med icke mindre än 73%. Det är bara att buga och tacka för det,
    hälsar dig en stolt,
    Rubina Algotte von Oben

    SvaraRadera
  2. Detta är en upptäkt som är något alldeles revolutionerande. Lungkapaciteten kan öka med nästan uppåt 100% , som glasblåsare. Nobelpriset känns väldigt nära Rubinsteiska nu känner jag.
    Jag vill gärna beställa Venus Minerva, i de största modellerna, för att ha som presenter vid mina resor .
    Ang filmen ifår så kom vi fram till att gammeldags mys som vi är vana vid är det bästa, så vi överlät godis och film till Arne Toivo och Lilla Elsa för deras helgunderhållning, och själva grillad evi några äpplen i den öppna spisen i Biblioteket, och drack senare varm choklad med vispad grädde, och det var som om åren stannat upp, och mina söner var runt tidiga tonåren igen, och jag själv var ännu vackrarae och fantastisk!Så kvällen blev mer än lyckad!

    SvaraRadera
  3. Kära Honorine. Ävenledes jag är omåttligt förvånad över denna stigning av lungornas lust att vilja arbeta.
    Kan rekommenderas vid behov. Nu behöver man icke fara ända till Kosta för detta ändamål.

    bBställningen på Venus Minerva i den större varianten, är pacakd och färdig att levereras vid nästa tillfälle kuriren har vägarna förbi. Det blir inalles 17 stycken. Blir det bra??

    Så glad den lilla Elsa måste ha blivit, då hon tillsammans med de goda männen Toivo samt den så Småländske Arne, då de såg den så kulturella filmen "Motorsågsmassakern". Nu kan jag icke förstå varför ni kom fram till detta beslut? kanske berodde det helt enkelt på den så bekanta nostalgin som trängde sig på, i samband med de grillade äpplena, åtföljd av choklad MED vispgrädde.

    Är det verkligen möjligt att du någonsin varit ännu vackrare än du nu är?? Här skulle Vladimir, Ollonberget, Mr Moore med flera, kunna lägga in sitt veto. Undrar just om jag icke kan tillägga själva Översten i det kamratgänget,
    undrar
    Rubina v Oben

    SvaraRadera