Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 31 augusti 2011

Genom Wolg Daners vänskap strömmar inspirationen till, och jag skapar....

Det har ringt och mejlats hela tiden sedan jag berättade om utställningen på ROS. Vem har bjudit in mig undrar alla?
Jag kan gärna berätta det för er, det är ingen hemlighet alls. Det är Wolg Daner, ni vet han den kända och mycket speciella konstnären....han som ramade in och sålde sin tingsrättsdom för 20.000?????? Så himla kul tycker vi i dessa kretsar.

Likaså var det han som stal två bänkar från ett galleri och sålde dem på nätet?????? Sådana pojkar tycker jag om, det är konst i världsklass enligt petit moi.
Det är inte många som skulle komma på det!!!
Därför har jag själv exprimenterat lite ute i Ateljeén idag, genom att baka pepparkakor av trolldeg som jag sedan ska rama in med både plåt och allt. Över detta så sprayar jag pepparkaksdoft som jag har köpt i USA. Kallar dessa installationer för Brown Christmas , och tänker ta omkring 50.000 styck, bara för se hur intresset är för detta? Jag är manisk av bubblande glädje, då jag ser vad jag har åstadkommit bara så där???

Min andra installation är den här med råttan i skålen. Ståendes mitt i ostbågshögen!!! Visst är den briljant?
Den är inte riktigt klar ännu, tror att jag ska göra några små råttlortar i trolldeg och måla svarta och liksom strössla över, vad säger ni om det?
Den ligger i prisklassen 85papp, med signatur i botten.....

Jag har ytterligare en Wolg Danerliknande grej som ni får se senare.. Vet ni, jag har vare sig ätit eller druckit idag då jag arbetat med detta. Att skapa är att vara i en annan dimension förstår ni kära friends! see you! HS

3 kommentarer:

  1. Men käääääääääääära Honorine. NU är jag över hövan BRYDD på min ära. Att sitta där och knåpa ihop RÅTTLORTAR!!! ÄR det verkligen rätt syssla för en Grevinna???? Dessutom har nu givit mig ett huvudbry som heter duga, då du talar om dessa 85 papp!! Jag har nu suttit och vridit mina 1 cm långa hårlosckar så till den milda grad att de nu spänner våldsamt i själva huvudsvålen. VAD i Herrans namn kan dessa "papp" vara för något. Här måste väl ändå stavfelsnisse varit framme å det grövsta.

    Och VARFÖR spraya pepparkaksdoft över de makabra kakorna. Vore det icke enklare att baka dylika direkt?? Är det den "där" mannen Wolg Daner som itutat dig dessa dumheter?? Det förstår du väl själv att den mannen saknar en sorts gen, som gör att man ICKE bär sig åt på det viset han nu behagar göra. Och ÄR det verkligen rätt pris på dessa kakor?? Jag skulle då aldrig köpa sådana, för att sedan sitta och knapra i sig dem tillsammans med en flaska billig Glögg. Men, smaken är ju som bekant delad. GUD SKE LOV!!!

    Dessutom vill jag påpeka, att den stackars råttan mycet lätt kan föräta sig på dessa ostbågar, som dessutom ligger där i DRIVOR. Förstår du då icke att denna råtta själv kan producera råttlortar??!! Ja. Som du redan kan se, har jag nu blivit nödd och tvungen till att ta i med hårdhandskarna ordentligt. För precis så HÄR kan det gå, då man blir manisk.
    Hugaligen,
    R U B I N A!!!

    SvaraRadera
  2. Rubina! Pepparkakorna INKLUSIVE PLÅT ingår i Konstverket, och skall HÄNGAS som sådant på en passande vägg i en salong hos den som uppskattar modern konst, vilket kanske inte ni på Rubensteinska gör, eller rättare sagt, Ni har inte kommit så långt i er konstkunskap......

    Varför inte själv komma på Vernissagen på ROS på lördag och sätt en liten röd prick på skålen med råtta INKLUSIVE RÅTTLORT????????Den skulle tillföra dina salonger en helt annan dimension.
    Hela palatset skulle moderniserras minst 1000% med min lilla råtta, tror du inte????

    Jag talade nyss med Knas Kvitte som numera chefar över konsten i Hongkong, och han studsade i luren av ren hänförelse över RÅTTSKÅLEN. Så jag förmodar att den installationen går till Hongkong, för 85.000svenska kronor hälsar Grevinnan HS

    SvaraRadera
  3. Nu då Översten äntligen omtalat för mig vad dessa "papp" är, då använder du det mer Svenska uttrycket för kronor. Jag har nu en gång för alla lite svårt för det där med de så kallade slangorden. ( Men varför just PAPP)? Nåja, frid över detta!

    Om nu denne Knas Kvitte fått hicka över denna bajsande råtta, är den troligen värdefull. Således BÖR jag tydligen införskaffa den, men var skall den placeras?? Som ett litet kufiskt inslag på klosetten, eller bör den hellre ställas ute i visthusboden?

    Givetvis kommer jag över en skvätt till Vernissagen på ROS på lördag. Jag är tydligen i sort behobv av att en kraftig uppdatering vad gäller dessa installationer. De enda jag hittills sett har handlat mer om att till exempel få avnjuta ett kastat kolapapper på golvet. Jag måste tillstå att sådant går över MITT förstånd, och in på Petterssons.

    Onekligen kommer jag att stå gapande framför denna bakplåt med leksakskakor som tydligen skall "dekorera" en eller annan vägg, för att till slut kanske närma mig en ahakänsla. Vi får väl se.

    Således ses vi på lördag. Jag kommer att bära min nyrenoverade rävboa. Den tycker jag verkar vara passande, då det skall handla om animaler (läs råttor).
    Till dess. Skapa i frid,
    hälsar dig Rubina

    SvaraRadera