Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 15 augusti 2011

Utan en blund i ögonen under natten.

Tänk er! En brits, en hästfiölt och ingen kudde!!!!!!! Toaletten bredvid britsen!!!!!!! Liggandes där i min nyinköpta Versacekappa!!!! En nightmare!



Klockan 06.30 öppnades dörren och jag fick en mugg lankig american coffe, och en donut, utan socker på!!!!!!!
Inte ett ord från den mörkögda vakten!!!!!
Jag drack och åt och kände mig strax starkare igen.
Då kommer tre män som utan ett ord från dem heller, sätter på mig mitt handfängsel och vi börjar vår vandring. I långa underjordiska gångar går vi, km efter km. känns det, men jag har ju en fäbless för att överdriva en aning , men långt var det...

Äntligen är vi framme vid en dörr som förhoppningsvis ska ge mig frihet och en förklaring till detta övergrepp.
Vi kommer till ett rum som jag misstänker är ett förhörsrum....men gissa vilka som sitter där? JO,Vår älskade gamle Familjeadvokat sedan generationer, han som bistått oss alla under de senaste 80 åren vid alla slags trångmål, vår egen Advokar senior Ström Henningsjö, eller som vi kallar honom inom familjen, "Strömmen" .
- Jag börjar gråta av glädje, Strömmen han bara nickar och ler lite underfundigt.
Älskade Farbror Henningsjö...börjar jag.
Han viftar bara med sin ådriga hand lite, och ser åt sidan, och där.......där står Roger Moore, UTAN HUSTRU, han omfamnar mig utan ett ord.

Ja detta är svensk Diplomati på högsta nivå mina vänner, och vad som hände sedan berättar jag strax, men först ska dessa män följa med mig ut i friheten igen, och mot ett flyg som tar mig hem till fosterlandet.....HS

5 kommentarer:

  1. Det bara MÅÅÅÅÅÅÅÅÅSTE finnas en mening med denne Mr Moore. Han korsar dina stigar, vartän de bär dig. Också detta att han kommer UTAN hustru. Visserligen är han en bondagent, men att har en sådan makt, kunde jag icke drömma om.

    Så pass formidabelt att denne Ström Henningsjö också kunde komma loss, då det var så högst passande. Att han bistått er i hela 80 år, är bara det värt att prisas. Det måste vara ett sjuherrans krut i den mannen. Trost hans blida utseende, skall man tydligen ICKE tro att han är att leka med. Jag skulle kunna ge hela 3:50:-, för att få en liten inblick i vad som förhandlades bakom lyckta dörrar.

    Huvudsaken nu, är att du ÄNTLIGEN skall kunna få möjligheten att äntra det så åtråvärda aeroplanet.


    Törs man fråga hur pass illa ställt det nu är med din så nyinköpta Versacekappa? Det var ju i detta sammanhang en alldeles förskräcklig tur att det icke fanns något socker på donuten. Då riskerade du ju icke att några förargliga sockerkorn skulle spillas på den.

    Medföljer Ström Henningsjö, samt den så ytterst charmanta Mr Moore, hem till Hornberga? Det får jag i alla fall innerligt hoppas, då dina så Spanska nerver annars kan komma i dallring, någon opassande tid under färden.

    Denna så fruktansvärt rysliga fängelsehåla bör du nog låta en journalist, gärna från Aftonlövet, fara ned och kika på. Den artikeln kan komma väl till pass en vanlig dag, då det icke har hänt någonting här i Sverige. Jag kan redan se upplägget klart och tydligt framför mig. På mittuppskaget kommer förutom denne fruktansvärda byggnad, finnas en macroförstoring på en eventuell fläck på din så svindyra kappa från Versace.

    Nu får vi väl ändå hoppas på ett lyckligt avslut på denna så mardrömslika inledning till avresan
    är det enda
    Rubina kan säga.

    SvaraRadera
  2. Detta gläder mig att du kommer att föreslå Aftonlövet, då jag har med vissa bilder hem som kan påvisa detta helvete jag fick utstå under natten. Stiernadvokaten kan såväl som Bondagenten vittna till min fördel om någon händelsevis skulle tro att jag fabulerat i8hop hela historien!

    SvaraRadera
  3. Men Kors i Jösse namn. Icke kan väl någon misstro en tvättäkta Grevinnas bittra erfarenheter. Skulle icke dessa vördnasfulla mäns utsgor räcka till, lovar jag dig att jag kommer att MYCKET rakryggat tala vissa män till rätta.Si, det är nu en konst jag mycket väl är bevandrad i.

    Sedan bara måste jag få säga, att jag har grunnat i både dagar och nätter, över VEM denne "strömmen" påminner mig om. Jag har hela tiden en vag känsla av att han är så infernaaliskt lik någon i din närhet. Nu KAN jag ju visserligen misstaga mig, men DET händer så pass sällan, att det praktiskt taget är uteslutet.
    Ytterst vänliga hälsningar
    Ruby

    SvaraRadera
  4. Henningström eller sjötrömmen som han också kallas påminner faktiskt aningens om Allan Ollonberg tycker jag själv, med sina gängliga ben och halmhatten på sne, det kanske är honom du tänker på också?

    SvaraRadera
  5. Tack bästa Honorine för att du hjälpt mig så ytterst elegant med detta prekära problem. VISST är det på det viset, att han något liknar Herr Ollonberg. Nu då du nämner hans namn kan jag omedelbart se likheten. De har nämlien båda ögonen stängda då de sover.
    En lättnadens suck från
    Rubina v O

    SvaraRadera