Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 31 augusti 2011

Lilla Elsa vill visa vilken estet hon är, och vill nu kalla detta för installationer också.....

Min personal är lättlärda vill jag säga.
När jag nyss kom in från Ateljeén så stod där Lilla Elsa med flera burkar inkokta Saffranspäron. Det är en svår situation det där för mig, då de alltid gör en massproduktion av allt....Saffranspäron igår också... Toivos Pärkakor, som räcker ett halvår minst.....
Hon berättade i förtroende för mig att någon inte sett hur viktigt det är för henne med estetik!!!!Här på Säteriet så knyts det sidenband om det mesta som görs........Vilket jag naturligvit uppskattar kolosalt mycket. Jag avskyr det slavsiga och sjaviga i livet, och de vet de om...

OK har jag sagt, vi kanske kan göra en installation av detta också, vi får se!!!

Men då hon plockade fram en asiette med kantareller hon plockat på våra marker, och undrade om jag ville ha en kantarelltoast och ett glas Pol Roger till kvällen, då smalt jag, och hon får ha sina burkar med band som en extrainstallation vid sidan av mina.....



Nu är min tredje skapelse för dagen färdig, och den kallar jag "Les Papillons"! Jag visar den imorgon för er om ni vill, för nu hänger den kvar i Ateljeén, och spänner ut sina vingar.

Visst är det fantastiskt att med sådan lätthet göra så otroliga konstverk tycker jag själv..... Nu ska jag hoppa i Mälaren för en kort simtur innan jag skriver lite på översättningen av den franska enaktaren, och innan jag blir inviterad på en liten krämig toast och ett glas bubblande!!!! Ciao! HS

1 kommentar:

  1. Tänk så ystert och livat det går till där hos er på Säteriet. Det skapas så det står härliga till. Och nu den så rara Elsa också. Jag har nu skådat hennes installation, och förundras starkt över en av burkarnas kolossalt intressanta lutning. Jag tror att det är just DEN det i själva verket handlar om. Dessutom är jag euforisk av ren och pur glädje över att få studera dessa så röda sidenband på päronen. En ren fröjd för den som uppskattar dyligt!!

    Du säger att det tillverkas konserveringar, pärkakor och jag vet icke allt, en masse. Men de kan komma väl till pass, då det plötsligt dyker upp en oväntat gäst. Det är ju icke alltid denna person nöjer sig med enbart Gevalia. Ta bara en sådan personage som detta Ollonberg. Skulle du vid något tillfälle bliva less på någon av edra produkter, är det ju bara att ställa dessa framför honom. Och hokus pokus filliokus, så är allt borta som i ett enda trollslag.

    Så tjusigt det måste vara att se den lilla papllonen stäcka ut sina skira vingar, för att medelst detta vis, låta vingarna torka. Pass bara upp, så att den icke flyger sin kos, då vingarna äro flyfärdiga.

    Detta tal om kantarellerna, tänker jag ICKE med ett ORD vidröra. Visserligen är du väl värd dessa, men men men..... Dessutom skall de tydligen inmundigas tillsammans med äkta bubbel. Ja, jag SÄGER då det,
    suckar
    Rubiiiiina.

    SvaraRadera