Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 4 augusti 2011

Picknick med sönerna

Nu har jag och sönerna återkommit från en riktigt picknick nere på stranden1 Så underbart det har varit , att bara få sitta tillsammans och samtala om ditten och datten, och så kom lilla Elsa ned med lunchkorgen vid 12.00. Två flaskor Bollinger, en liten Gula Änkan till Julius Jr. som inte vill ha den helt torra. Färsk potatis, gravad lax med  hemlagad (Toivos special) Hovmästarsås, lite vit Sparris, färska baguette, en liten Brie och en skiva Cheddar, den danska fotsvettsosten som mina söner älskar, och som kallats så sedan de var små.


Tråkigt nog kunde inte José följa med ut hit, då han ska uppträda ikväll, och behövde vila innan. Här ser ni hur min äldste står och begrundar vågornas rullningar nere på vår privata strand.
Nu har vi gått igenom gästlistan till det kommande kalaset, och vi blir 38personer, och då har jag inte räknat in Albert ochCharlene, då deras besök är lite osäkert ännu.

En outsider är Lars v.T, som jag bjudit, och som skulle göra hela festen om han tackar ja. Hans nya film Nymfomanen vore mycket trevligt att diskutera bland kräftor och allsång! Undar vad Rubina Algotte skulle säga  då??????
För övrigt är jag nöjd så här långt med Arne Stark och hans arbete. Han har varit i farten sedan tidigt imorse, då han kom galopperande förbi mitt sovrumsfönster. Förts på Lady Gaga och strax efter Tunas Idol! Nu är häckarna klippta i min Engelska parkdel, och vattenspridarna står på lite här och var ser jag. Vilken energi!

Nu så blir det kaffe på vår veranda som brukligt är här kl.15.00, och till detta har Toivo gjort en liten Krusbärspaj med lättvispad grädde.
Jag måste bara visa vad Toivo har fixat med idag, han har stått i köket sedan tidigt i morse.. Så glad är han för att Arne kommit till oss till Säteriet.
Vilken personalstab jag har!!!! HS

3 kommentarer:

  1. Tänk så fantastiskt underbart att få sjöbris i hår och på kinder. Så rosig och grann du nu måste vara. Och så otroligt bra det passar med denna fisk till lunch då du var så pass nära vattnet!

    Det är en ren fröjd att få skåda SÄPOJulle så härligt avslappnad, om än bara från ryggen sett. Hellre det än inget, som svandunstoffelmakaren sade.

    Här undras det tydligen vad Rubina Algotte anser, om Lars v T kommer till ert så magnifika kräftkalas. Jo!! DET vill jag bara säga, att något snusk vill hon ICKE veta av! BASTA!!!! Förhoppningsvis kan han hålla sig i skinnet då han befinner sig bland den ÄKTA noblessen. Är man nu en gång en katt bland hermelinerna, så ÄR man det. Så mycket annat har jag icke att säga i DEN saken.

    En sådan fullkomligt RYYYYYYYYSLIG tur du haft då du funnit denne Arne Stark. Han har tydligen redan nu gjort sig oumbärlig, och det kan man tro, med RÅGE!!
    Detta har ju fått till följd att Toivo nu fritt kan fantisera i köksregionerna. Vilka formidabla underverk han skapar. Men nu kära Honorine skall du EJ tro att dessa ord blivit sagda i ren och skär avund. Nej!! Här timar nämligen också förändringar på den punkten. Mer säger jag icke för stunden.

    Vill så här mot slutet av denna kommunikè förklara dröjesmålet till det långa avståndet mellan det förra och detta. Saken är nämligen den att jag haft en ungersven här ett dygn. Det är Grevinnan Ninchis son, som gjort mig den äran. Som bekant blir det då så mycket annat att stå i. Det skall ju bowlas och det ena med det andra. Ja, du vet ju det är med ungersvennar samt möer.

    Njut nu fritt och ohämmat av den så gode Toivos bakverk,
    önskar dig
    Rubina Algotte

    SvaraRadera
  2. Jag tänker mig för nogsamt, och inbjudan till Lars ligger var här ännu! Med tanke på din hälsa Algotte!

    SvaraRadera
  3. Allra bästa Honorine! Avhåll dig icke från att invitera Lars v T. Jag behöver ju ej frottera mig med denne person. Problemet kan ligga i att jag ej kan hålla tand för tunga, om det skulle trilla ut allt för många grodor utur denne herres svamlande rosenmun. Men om du ibland kan hålla ett öga på mig, då det barkar åt Helsefyr, så kan jag troligen hålla mig tyst.
    Självklara vänliga hälsningar
    Ruban

    SvaraRadera