Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 19 augusti 2011

Early one morning....

Då jag yrvaken kommer ner i matrummet pga det skratt och skrik jag hör, och tror mig ana en hord av inbrottstjuvar på min gård.
Vad ser jag? Jo, där sitter Ström Henninskör, tillsammans med C-J och Julius, och dricker kokkaffe som Arne har ordnat med, och så äter de inte frukost....nej nej nej, de smaskar och tuggar ur en stor godisskål som de har emellan sig på bordet!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag är i chock!!!! Vafalls!
Vid denna tid om morgonen, och inta bara onyttigt och beskt kaffe!!! Jag får Goosebump, sanna mina ord!
Då hör jag en bil som tutar och svänger in framför stora porten. KL.06.30 en lördagmorgon i Augusti 2011?
Där står Tågchefen på SJ, Wiggo Kanej, som personligen vill överlämna gästerna som han så säkert fört under natten ända från Köpenhamn med

tåg, och sista biten med tågtaxi. Inte mindre än FRU ROGER MOORE, redan uppklädd för kräftkalas, så spröd och skön som hon är ser hon nästan inte verklig ut??????  MEN VEM ÄR DETTA?

Han presenterade sig som Jakko Haaanpääää och är en kusin till Toivo, som blivit inbjuden av densamme!!!! Vad göra? Jag måste ju låta mannen få komma in , men så fort jag får tag på Toivo vill jag ha en förklaring som jag kan godkänna. Bjuder TOIVO in personer utan att tillfråga mig????

Nåväl! Jag drar mig tillbaka med morgontidningarna och Dagens EKO och inväntar frukost INNAN jag gör Entreé inför mina gäster. HS

1 kommentar:

  1. Jag säger bara: JAKKO HAAANPÄÄÄ! Den mannen vill jag anställa per omgående. Han ser så kolossalt pålitlig ut. Sedan kan det icke nekas till att saken icke skulle bli bättre av, att han är så pass kusinartad till din Toivo. OM han händelsevis skulle vilja arbeta i min stab, är han välkommen. Har han några olater, skall jag snabbt och effektivt slipa av dessa. Jag kan naturligtvis förstå att du STARKT ogillar Toivos fräckhet att på eget bevåg bjuda in denne Haaanpäää. Telegrafera mig om den mannen är arbetsvillig i min regim.

    Nu till det allra viktigaste ämnet för aftonen, och det lyder: STORT TACK TILL EDER ALLA DÄR PÅ HORNBERGA SÄTERI. Det var ett alldeles superbt kräftkalas. Och alla dessa trevliga personer du samlat in för detta ändamål. Jag stortrivdes. Att träffa Mr Moore, var dock icke något speciellt. Här har jag extrapermanentat mig, och så var han bara en vanlig man. DET känns nu en smula märkligt. Albert verkade vara en aning trött, om jag uttrycker mig milt. Men som sagt. För övrigt kunde det icke bli bättre. Den lilla rara Elsa for omkring som en skottspole för att passa upp. Detta gjorde hon med bravur. Att äntligen få träffa Grevinnan Alkigèna samt Grevinna Görvel, var ett av aftonens clou. De yngre baronessorna var så nätta och söta i sina små ballerinaklänningar.

    Jag är en aning böjd att hålla med dig om att Rogers hustru såg en aning overklig ut, med det beror säkerligen på alla ansiktslyfningar, samt allt Botox som sprutats in både här och där. Skönheten såg en smula plastikartad ut. Själv ÄR jag så perfekt då jag ALLTID är naturell i mitt ansikte, även om jag befinner mig på det allra finaste kalaset. Ja, du såg ju själv.

    Den här mannen Viggo Kanej, var säkerligen det mest stabila SJ kunde plocka fram ur deras rullor. Troligen har han icke ens lagt märke till vem han lotsade så varsamt fram till ditt gods. Vad som däremot satt en hel grupp myror i mitt annars så kloka huvud, är begreppet "tågtaxi". Ett dylikt fordon har jag då aldrig färdats i. Kan vara något att ta sig en stark funderare på.

    Nu må jag säga att Ström Henningskör icke bara dalade, nej han sjönk som en lavin i mina ögon, då du omnämner att sagde man sitter och snaskar i sig smågodis TILLSAMMANS med kokkaffe, av alla drycker här i världen. Att han sänkt sig så lågt som till att göra detta med den så Småländske Arne, är redan det alldeles för mycket. MEN att båda dina så välartade gossar befinner sig i detta glada sällskap, är synnerligen opassande. Om nu någon i grevskapet får nys om detta, kan det få gruvliga följder. Tro mig på mitt ord, bästa Honorine!

    Nu haver hanen galt en sista gång denna afton, viker betyder att det är hög tid att sakta nedsänka sig i paulunen,
    hälsar dig en MYCKET festnöjd
    Rubina Algotte

    SvaraRadera