Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 28 augusti 2011

Spåkvinnan kommer hit och förklarar hur det ligger till....

Nu är jag trött på folk, det ska sägas rent ut. Inte en blund i ögonen, för här springs det och här fotograferas det, här ska det serveras kaffe och bruncher och jag vet inte allt. Nu är jag ju känd av de allra flesta som en mycket generös person som gärna bjuder in och bjuder hem, men detta kommer att ta slut iomed detta.
Så där ja! Nu sitter skylten uppsatt UTANFÖR min agrindar. Nyhetsmurvlar och andra får stå utanför bäst de vill, men hit ska deICKE komma.
Jag hör i detta nu hur bilar sladdar och hur människor talar i munnen på varandra där borta.
Kosken och Wiggo har tagit sitt förnuft tillfånga och seglat vidare med sin Trimaran mot Ön igen, frid vare med dem säger jag. I somras var det trevligt att träffas, men nu , nej det tycker jag inte.....
C-J måste åka igårkväll för att diskutera med Sconeberlu omkring deras dåliga penningpolitik, och hur detta ska tillrättaläggas, men personligen tror jag på att putta iväg gubben rakt av. Ja, inga vänliga ord från mig, men ack så viktiga.
Stackars Lille C-J vilket arbete han har, MEN nu i fredagem var han på den TREDJE intervjun ang. sitt nya FINA arbete, så mamsen håller hela kroppen och hoppas att han nu blir........ja ja, inget ord från mig.

Julius.Jr har ledigt och guidar ute i skogen, vilket jag är tacksam över, för jag skulle aldrig ställa upp.
Strömlek och Adelsköild har tagit taxi in till Tingsrätten för att diskutera vidare, men den lille sköra Strömmen Henningskör fortfarande sitter här och läser gamla akter.
Jag lät honom sova över i ett av de mindre gästrummen, och han var sååååå tacksam. han stör ju inte längre vid sin höga ålder, han villl ju självfallet bara vara med då något händer inom Advokatvärlden, så han kan få känna sig behövd......
Nu fick jag en flashback igen....Den mannen som bär omkring på en kudde och jag tididgare kallat luffare, jag tyckte mig se honom, och nu tror jag att det kan vara han som är inblandad på något sätt.

Jag ska ringa Rubina von Oben och be henne kontakta den spåkvinna hon känner, och be dessa damer komma hit på lunch idag så kanske vi kan få någon förklaring omkring mysteriet med dockorna i skogen. Kan det vara Luffaren som tappat dem, tagit dem, rövat bort dem, ????????? Vi ses later on!
HS

1 kommentar:

  1. Ack ack ack, sådana problm detta nu är. Det är utmärkt att du nu så radikalt stängt alla dina portar, så att murvlar samt diverse gamar får hålla sig på behörigt avstånd. Det var också klokt av Kosken och Wiggo att till slut dra sina färde tillbaka till Ön. Där platsar de nog för tillfället bättre. Att du så vänligt lät den så numera oskyldiga Strömmen Henningskör få stanna kvar, var ett klokt beslut. Då han sitter och ständigt gluttar i sina gamla akter, ger det honom tydligen ett slags tillfredställelse. Man skulle med andra ord kunna säga: "Låt barnen leka".

    Jag har nu tagit kontakt med Ruskiiga. Hon ställde sig frågande inför ett möte, då hon redan ansåg saken vara ur världen. Men då jag vänligt men bestämt omtalade för henne, att för din del ÄR den icke det. Således kommer hon och jag att infinna oss hos dig i afse vid pass klockan 21:57. Tidigare går det ej an att därvara. Ta dig därför en rejäl tupplur innan vi anländer rekommenderar dig Ruskiiga.

    - Men Jissenamn så här är igenbommat. Är männinskan folkskygg?
    - Oh nej Ruskiiga. Det är bara det att Julius Jr har sett Gadaffi som kvin....
    - Och exakt VAD har vi med det att göra Rubina?
    - Ja, för att vara precis i mitt utlåtande angående detta, så vet jag faktiskt icke. Jag vet var den hemliga klockan sitter, så om du bara kan hejda dig en sekund, så kommer dessa så gigantiska grindar strax att stå på vid gavel.
    - Det tror jag först på då jag sett det med egna ögon. Jag har en känsla av att vi blivit hitlurade av en kvinna som för tillfället ICKE är så stabil.
    - Men det är väl klart att hon icke är det, nu då det hänt så upprörande saker.
    - Men dem har vi ju redan löst upp.
    - Så, vad var det jag sade. Nu är det bara att kliva på. Honorine är en sådan ämabel liten varelse skall du snart få erfara. Du kommer att bli såååååå förtjust.
    - Det där avgör jag själv. Jag förblindas icke så lätt som du nu tycks göra.
    - Rubina, så skönt att ni kunde komma. Och det här är Ruskiiga förstår jag. Angenämnt.
    - MMMMMMMM. Så så. Se nu till att vi kommer innaför de här trösklarna någon gång. Jag får så infernaliskt märkliga vibrationer från den plats där jag nu står.
    - Oj. Vad är det då som stör dig?
    - Jag får en sådan märklig känsla av att det här i din omedelbara närhet finns icke mindre än 2 män. Den ene av dem är en purfinne, medan den andre verkar vara mer från ...... Småland, känns det som. Har jag rätt Grevinnan Honorine?
    - Det är väl ändå klart att du har. I synnerhet som jag antar att Rubina redan omtalat det för dig.
    - Stopp och belägg Honorine. Detta har jag icke med ett enda ord knystat om. Tro mig på mitt ord.
    - Det här känns ju onekligen en aning kusligt på min ära. Men kom för all del in. Jag hoppas att ni tagit med edra egna kristallkulor, då jag icke är ägare till dylika.
    - Den frågan var lika onödig, som att fråga om påven är religiös. TROR du att man bara kan sätta sig framför vilken usel glaskula som helst? Vad ÄR detta fören människa RUBINA.
    - Bry dig icke om detta. Hur skall hon kunna veta hur vi arbetar. Låt oss i stället leta upp en lämplig plats att placera oss på, för att sedan koncentrera oss var och en för sig.

    Här är det dags att ta en kafferast,
    hälsar
    Rubina

    SvaraRadera